خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 13:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نوروزی با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری:

سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در دفترچه 1403 به 24 سال بازگردد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، گفت: ضرورت دارد این موضوع در دفترچه آزمون  1403 از 22 به 24 سال افزایش یابد تا خواسته بسیاری از داوطلبانی که در این مسیر تلاش کردند، تأمین شود.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصمیم برای تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: در این رابطه مراجعات و مکاتبات متعددی از شهروندان اعم از داوطلبان و وابستگان آنان از سراسر کشور در خصوص اعتراض به کاهش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از ۲۴ سال به ۲۲ سال داشته ایم.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش با کمبود آموزگار مواجه است، افزود: داوطلبان بسیاری برای ورود به دانشگاه و خدمت به نظام آموزش و پرورش برنامه‌ریزی وقت داشته و هزینه صرف کرده و آمادگی لازم را کسب کرده‌اند ولی با این تصمیم از ورود به دانشگاه ممانعت به عمل آمد.



نوروزی اظهار کرد: نظر به پیشنهاد دولت، جهت افزایش سن بازنشستگی و سنوات برای شاغلان و تصویب آن در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور و براساس بند (الف) ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ حداکثر سن استخدام ۲۴ سال تعیین و مشخص شده که در این رابطه نیز دانشگاه فرهنگیان می‌تواند از این قانون تبعیت کند.



وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با عنایت به آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۲۴ سال شایسته است، لغو این بخشنامه مورد لحاظ قرار گرفته و ترتیبی اتخاذ شود در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن در دفترچه پذیرش آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سازمان سنجش اقدام به عمل آید.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش در این رابطه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این تصمیم هرچه سریع‌تر نهایی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 372287
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار