خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 17:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مهدی اسماعیلی با اشاره به افزایش حقوق سرایداران و نیروهای خدمتگزار مدارس:

سرایداران و نیروهای خدمتگزار با گذراندن دوره‌ای به «مدرسه یار» ارتقا می‌یابند

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مصوبه پیشنهادی کمیسیون آموزش مبنی بر ارتقای جایگاه، حقوق و مزایای نیروهای خدمتگزار و سرایدار در مدارس خبر داد و گفت: بر این اساس این نیروهای تأثیرگذار در مدارس، با گذراندن دوره‌ای آموزشی می‌توانند مشمول افزایش حقوق، مزایا و جایگاه شوند.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقش و جایگاه نیروهای خدمتگزار و سرایدار در مدارس، عنوان کرد:  یکی از ارکان مهم در مدارس، «مدرسه یاران» هستند که در بودجه 1402 برای ارتقای شأن و منزلت آن‌ها از طرف کمیسیون آموزش پیشنهاداتی ارائه شده است.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدرسه یاران که عنوان جدید نیروهای خدمتگزار و سرایدار در مدارس است، با گذراندن دوره‌ای می‌‌توانند مشول افزایش حقوق شوند.



وی با بیان اینکه همه ارکان مدرسه باید در کنار یکدیگر رشد کنند، اضافه کرد: کمیسیون آموزش در جریان برنامه هفتم توسعه و بودجه 1403 چنین پیگیری را داشته است تا این نیروهای خدوم و تأثیرگذار در مدارس با گذراندن دوره ای آموزشی مشمول ارتقای جایگاه و حقوق شوند.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یادآور شد: امیدواریم با موافقت کمیسیون تلفیق، صحن علنی و تأیید شورای نگهبان امکان اجرای این پیشنهاد فراهم شود. بر اساس این مصوبه فوق العاده ویژه 35 درصد برای خدمتگزاران مدارس از حداقل حقوق دریافتی کارکنان دولت و 50 درصد برای سرایداران منظور خواهد شد که امیدواریم این مصوبه مراحل قانونی خود را طی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374569
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار