خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/17 - 17:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش:

سرانه دانشجویی دانشگاه‌های ارتش تقویت می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری نشست امروز کمیسیون آموزش با حضور امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر شیخ معاونت آموزش ارتش، عنوان کرد: تأکید اعضای کمیسیون در این نشست بر افزایش سرانه و توزیع عادلانه آن در بین تمامی دانشجویان به ویژه دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه 17 دی) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نشست امروز به ارائه گزارش معاونت آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی اختصاص داشت که با حضور امیر سیاری رئیس ستاد آجا، امیر شیخ معاون آموزش آجا و سایر امرا و فرماندهان ارتش جمهور اسلامی ایران برگزار شد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاونت آموزش ارتش، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ۵ دانشگاه است که هر یک از دانشگاه‌های افسری آجا ضمن تجهیزات محور  و هزینه محور بودن،  ماموریت، اهداف، سیاست، راهبرد، شرح وظایف و اساسنامه مستقل و جداگانه دارند.



 وی اضافه کرد: دانشگاه افسری امام علی نزاجا، دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، دانشگاه علوم فنون هوایی شهید ستاری نهاجا،  دانشگاه علوم دریایی نداجا و دانشگاه علوم و فنون فارابی از جمله دانشگاه‌هایی هستند که ارتش جمهوری اسلامی ایران راهبری کرده که هر یک دارای اساسنامه و بودجه مستقل است.



فلاحی با بیان اینکه امنیت کشور را مدیون ارتش و نیروهای مسلح کشور هستیم، یادآور شد: سرانه دانشجویی باید در همه دانشگاه ها تقسیم شود که در حوزه نیروهای مسلح با توجه به آموزش های خاص مانند آموزش‌های پروازی هزینه‌های بیشتری به ارتش تحمیل می‌شود که باید در زمان بررسی لایحه بودجه 1403 نسبت به تقویت و حمایت از آموزش‌ها اقدام کرد.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: بحث آمایش دانشگاه های ارتش و اصلاح ساختار نیز موضوع دیگری بود که در نشست امروز مطرح و تأکید شد با این اقدامات نگاه‌های مد نظر در ارتش تأمین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374192
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار