خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/14 - 15:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ذوالقدر با اشاره به اظهارات امروز رئیس جمهور:

ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط بازگشایی اماکن ورزشی را تشریح کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه سلامت ورزشکاران مهم‌ترین فاکتور برای بازگشایی اماکن ورزشی است، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط بازگشایی اماکن ورزشی را تشریح کند.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در نشست ستاد مقابله با کرونا درباره بازگشایی مراکز ورزشی به شرط عدم تجمع، اظهار کرد: سلامت و جان ورزشکاران مهم‌ترین فاکتور برای بازگشایی اماکن ورزشی است لذا برای بازگشایی هر مرکزی ناظر بهداشت باید با بررسی دقیق مجوز بازگشایی مرکز را صادر کند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم اضافه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن ورزشی کار دشواری است ولی اگر چنین مواردی رعایت می‌‎شود، می‌‎توان نسبت به بازگشایی اماکن ورزشی نظر مثبت داشت. لذا ستاد ملی مقابله با کرونا باید شرایط بازگشایی اماکن ورزشی را تشریح کند.



وی با تأکید بر اینکه در هر صورت بهترین مرجع برای تصمیم گیری درباره بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری مسابقات لیگ برتر فوتبال، ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: در این زمینه مرکز پژوهش‌های مجلس نیز نظرات کارشناسی خوبی تدوین کرده که ستاد ملی می‌تواند از آن استفاده کند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران و با رعایت پروتکل‌ها ساده تر از بازگشایی همه اماکن ورزشی است ولی می‌توان در صورت سفید شدن شرایط در برخی از اماکن اقدام به برگزاری مسابقات کرد.



به گزارش خانه ملت، رقابت‌های فصل جاری فوتبال ایران در پی شیوع کرونا از اوایل اسفند ۹۸ تعطیل و به حالت قرنطینه درآمد اما بعد از گذشت حدود دو ماه از آن روز، امروز ستاد مقابله با کرونا تشکیل جلسه داد و بعد از اتمام این جلسه رییس جمهور پایان وضعیت قرمز برخی از صنوف از جمله مراکز ورزشی را اعلام کرد. حسن روحانی در این نشست گفت: برخی از صنوفی که ممنوع بودند حتی در بخش‌های قرمز نیز بازگشایی می‌شوند؛ مثل آرایشگاه‌ها، برخی از مراکز ورزشی و مراکز کشوری البته در حدی که تجمع نباشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 297350
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار