خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/19 - 10:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
کوچکی‌نژاد:

رئیس جمهور موانع سد راه ثبت جهانی ماسوله را برطرف کند

نماینده مردم رشت در مجلس از رئیس جمهور و دستگاه‌های مسئول خواستار رفع موانع سد راه ثبت جهانی ماسوله شد و گفت: متاسفانه این شهرک توریستی، سال‌ها در فهرست انتظار ثبت جهانی یونسکو باقی مانده است.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد تذکر خود به رئیس جمهور مبنی بر اینکه چرا شهر تاریخی ماسوله ثبت جهانی نمی‌شود، گفت: ماسوله یکی از شهرک‌های تاریخی و توریستی بسیار زیبای ایران است که بیش از 40 سال از قرار گرفتن آن در فهرست آثار ملی می‌گذرد و قابلیت بالایی برای ثبت در فهرست جهانی دارد اما متاسفانه تاکنون توسط سازمان یونسکو ثبت جهانی نشده و همچنان در فهرست انتظار باقی مانده است.











جبار کوچکی نژاد تیتر یک


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: گردشگران و مسافران زیادی از این شهر تاریخی دیدن می‌کنند و به طور قطع قرار گرفتن آن در فهرست جهانی یونسکو، افزایش تعداد گردشگران خارجی و  توسعه گردشگری و درآمدزایی برای کشور و همچنین رونق اقتصاد محلی را در پی دارد.



ضرورت رفع موانع سد راه ثبت جهانی شدن شهر تاریخی ماسوله



وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع سد راه ثبت جهانی شدن شهر تاریخی ماسوله توسط رئیس جمهور و دستگاه‌های مسئول، ادامه داد: متاسفانه روند ثبت جهانی ماسوله به کندی پیش می‌رود و به نظر می‌رسد تلاش بیشتری برای ثبت آثاری که ارزش آنها از ماسوله کمتر است می‌شود اما رفع مشکلات سد راه ثبت جهانی ماسوله مغفول مانده است.



ماسوله متعلق به تمامی مردم ایران است



نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ماسوله تنها به مردم گیلان و شمال کشور تعلق ندارد بلکه متعلق به تمامی مردم ایران است، گفت: توسعه گردشگری مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود است و توجه به رفع مشکلات این صنعت درآمدزا باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 286276
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار