خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/14 - 15:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

درازهى از حذف آثار بزرگان ادبیات فارسی از کتب درسی انتقاد کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناورى مجلس، ضمن انتقاد از حذف آثار بزرگان ادبیات فارسی از کتب درسی از وزیر آموزش و پرورش خواست تا به این موضوع ورود کند.

محمد باسط  درازهی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى خانه ملت، در رابطه با حذف آثار بزرگان ادبیات در کتب درسی گفت: کشور ایران در حوزه ادبیات و شعر بسیار برجسته و غنی است و وظیفه مهم آموزش و پرورش هم این است که ضمن صیانت از این ارزش‌ها، برای نسل‌های آینده نیز تبلیغ کند، اما شنیده می‌شود که آثار برخی از شعرا و بزرگان ادبیات از کتب درسی حذف شده است که البته بنده به صورت جزئی و دقیق این موضوع را بررسی نکر‌ده‌ام اما حتما پیگیری خواهم کرد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناورى مجلس تصریح کرد: از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست دارم این موضوع را به صورت جدی بررسی کرده و ارزش های ملت ایران را ارج بنهد. بی‌تردید نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و تمامی نمایندگان به این موضوع حساس بوده و خواهند بود.



تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی نسل آینده را آگاه می‌کند



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران در مجلس شورای اسلامی در رابطه تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: پیشنهاد تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی بسیار خوب و امری ضروری است چرا که نسل آینده را از جنایات و ظلم‌هایی که آمریکا در حق مردم ایران کرده آگاه می‌کند، اما این موضع نیاز به بررسی و کارشناسی دقیق دارد تا با چه سطح و ادبیاتی در کتب درسی اضافه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 290666
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار