خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/17 - 17:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آیا وعده وزیر تا پایان آبان‌ماه محقق می‌‎شود؟

خبرهایی خوش از برچیده شدن مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناورى مجلس درباره وعده وزیر آموزش و پرورش برای برچیده شدن مدارس خشتی و گلی در استان سیستان و بلوچستان توضیحاتی ارائه کرد.

محمد باسط  درازهی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى خانه ملت با اشاره به فعالیت‌های جهادی در حال انجام در استان سیستان و بلوچستان در راستای تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که آموزش و پرورش به ویژه سازمان نوسازی مدارس به دنبال آن است، برچیده شدن مدارس خشتی و گلی در تمام کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان است.



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مهم‌ترین مسئله در این حوزه، تأمین مالی پروژه‌ها است؛ افزود: در بازدیدی که هفته‌های گذشته از روند ساخت و نوسازی مدارس در حوزه انتخابیه‌ام داشتیم روند شتابان برچیده شدن مدارس خشتی و گلی کاملا مشهود بود.



هفته گذشته کلنگ برچیده شدن مدارس خشتی و گلی در شهرستان سراوان زده شد/ پایان آبان؛ پایان مدارس خشتی



وی با اعلام این خبر که در هفته گذشته کلنگ برچیده شدن مدارس خشتی و گلی در مرکز شهرستان سراوان زده شد، اظهار کرد: برنامه زمان‌بندی وزارت آموزش و پرورش به این صورت است که تا پایان آبان ماه مدارس خشتی و گلی در استان سیستان و بلوچستان به اتمام برسد و این مدارس نوسازی و تجهیز شوند.



درازهی ادامه داد: سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه نیز باید در این راستا اقدامات لازم را صورت دهد تا کمکی برای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور باشد.











محمدباسط درازهی


 



نقش مجلس در افزایش بودجه نوسازی مدارس چه بود؟



وی با یادآوری اینکه کمکی که سال گذشته مجلس از محل سود شرکت‌ها به وزارت آموزش و پرورش کرد تأثیر بسزایی در افزایش بودجه نوسازی مدارس داشت، گفت: این ارقام بودجه نوسازی را به شدت افزایش داد و  اگر وزارت آموزش و پرورش در این حوزه اهتمام جدی داشته باشد، وعده آبان ماه قابل تحقق است.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناورى مجلس از زحمات رخشانی مهر رئیس سازمان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که همواره حضور میدانی در مناطق مختلف کشور دارد و توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، نیز تقدیر کرد و یکی از عوامل تحول در نوسازی و تجهیز مدارس را فعالیت‌‎های وی دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 289602
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار