خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/04 - 15:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اختیاری با یادآوری افزوده شدن روز زرتشت به تقویم:

ثبت مناسبت های فرهنگی و دینی به معنای حفظ و احترام به اقوام و ادیان است

نماینده مردم زرتشتیان در مجلس گفت:انتظار می‌رود ثبت روز زایش اشوزرتشت در تقویم رسمی سرآغاز حرکتی فرهنگی و سازنده باشد تا به داشته‌های برجسته و فاخر ایران زمین مانند جشن های مهرگان، تیرگان و سده مانند نوروز باستانی توجه ویژه شود.

اسفندیار اختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ابراز خرسندی از نامگذاری روز 6 فروردین به نام روز زایش اشوزرتشت در تقویم رسمی، گفت: ایران دارای تنوع قومی و دینی و رنگین کمان ادیان و اقوام است و نیاز است به جشن های باستانی ایرانی توجه شود زیرا موجب همبستگی بیش از پیش ایرانیان می شود.



نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جایگاه ادیان توحیدی در ایران دارای اهمیت است، افزود: اشوزرتشت به دلیل اینکه در ایران متولد شده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و انتظار می‌رود ثبت روز زایش اشوزرتشت در تقویم رسمی سرآغاز حرکتی فرهنگی و سازنده باشد تا به داشته‌های برجسته و فاخر ایران زمین مانند جشن های مهرگان، تیرگان و سده مانند  نوروز باستانی توجه ویژه شود.



وی از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما خواستار بازتاب چنین رویدادهای بزرگ شد و ادامه داد: ثبت مناسبت های فرهنگی و دینی به معنای حفظ و احترام به اقوام و ادیان و استفاده از ظرفیت آنها است و چنین اقداماتی موجب همگرایی، همازوری و اتحاد بیش از پیش ادیان الهی می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 293154
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار