خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/17 - 18:33
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ابوترابی:

تنها 5 درصد مشکلات فرهنگی نیاز به برخورد قضایی دارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: به نظر می‌رسد که 95 درصد از مشکلات به دلیل کم کاری متولیان  فرهنگی است که می‌توان آن را برطرف کرد و 5 درصد نیز نیاز به قوه قهریه، قوه قضاییه و برخوردهای قضایی دارد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فاصله بین فرهنگ عمومی و فرهنگ رسمی در کشور گفت: در بحث فرهنگ می‌توان گفت، حدود 90 درصد کار فرهنگی تاثیرگذار است؛ در فرهنگ، به ویژه در مقوله حجاب، شاهدیم که مانند یک اسلحه شده، یعنی در بحث بدحجابی برای کسانی که سازماندهی و از خارج کشور خط دهی شده‌اند هزینه‌های سنگین می‌شود، به خصوص بهائیت که به صورت سازماندهی شده این کار را انجام می‌دهد. شهرهای حیفا و عکا مرکز بهائیت است و بیت‌العدلی دارند که 9 نفرند و در اسرائیل غاصب این سیاست‌گذاری‌ها را انجام می دهند.



95 درصد بحث حجاب و مسائل فرهنگی به کم کاری دستگاه‌های متولی برمی‌گردد که به روز نیستند



متولیان فرهنگی در بحث حجاب کم کار هستند



نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌گذاری این افراد بر اساس حجاب است که حجاب را بردارند لذا کسانی که کشف حجاب کردند و پناهنده آمریکا و کانادا شدند، در این مقوله هستند یعنی 5 درصد از حجاب ما امروز به عنوان اسلحه‌ای شده در دست دشمن که با هزینه های سنگین سازماندهی شدند و هدفشان این است که حجاب را به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام و انقلاب بگیرند.



وی افزود: آنها معتقد هستند که چنانچه بتوانند حجاب را بگیرند، بقیه خاکریزها را نیز می‌توانند فتح کنند اما 95 درصد حجاب و مسائل فرهنگی به کم کاری دستگاه‌های متولی برمی‌گردد. متاسفانه دستگاه‌های متولی در بحث حجاب که به عنوان اسلحه‌ای برای دشمن شده و همچنین در سایر مقوله‌های فرهنگی کم کار هستند.



دشمن در مقوله هنرمندان بسیار هزینه می‌کند



ابوترابی در پاسخ به این سوال که کدام نهادها در بحث فرهنگ کم کاری کردند، تصریح کرد: صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد و تا حدودی بسیج و جامعه‌ای که در ارتباط با مسائل فرهنگی هستند و شامل هنرمندان و ... می‌شود، کوتاهی کردند. متاسفانه دشمن در بحث هنرمندان بسیار هزینه می‌کند. سفارت‌خانه‌ها و جشن‌های پرهزینه و سفرهای پر هزینه و امثال آن از این موارد است.



دشمن می‌خواهد از حجاب به عنوان یک حربه سیاسی در انتخابات، کشور را دو قطبی کند



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دشمن در بحث هنر نیز امروزه به عنوان اسلحه نرم کار می‌کنند و در مجموع در بحث حجاب و در کوتاه مدت می‌خواهد از حجاب به عنوان یک حربه سیاسی علاوه بر جنگ تمام عیار فرهنگی به عنوان یک حربه سیاسی در انتخابات، کشور را دو قطبی کند و به این سمت پیش می‌رود.



تنها 5 درصد مشکلات فرهنگی نیاز به برخورد قضایی دارد



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد که 95 درصد از مشکلات به دلیل کم‌کاری متولیان فرهنگی است که می‌توان آن را برطرف کرد و 5 درصد از مشکلات فرهنگی نیز نیاز به اقدام قوه قهریه، قوه قضاییه و برخوردهای قضایی دارد.



نهادهای فرهنگی باید خود را به روز کنند



نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس افزود: نهادهای فرهنگی باید به روز و تقویت شوند و خود را با نیازهای روز جوانان هماهنگ کنند. امروزه با بحران هویت مواجه هستیم یعنی یک مادر با حجاب کامل است اما دختر همان خانواده حجاب ندارد لذا این نشان می‌دهد که بحران هویتی بوجود آمده و مادر نتوانسته این فرهنگ را به دختر خود انتقال دهد و تفکر دختر با مادری که برای 40 سال پیش بوده متفاوت است.



دشمن برای جنگ فرهنگی هزینه‌های گزافی می‌کند



این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه نتوانستیم خلاء زمان را به‌روز کنیم و متولیان نیز کم‌کاری کردند، خاطرنشان کرد: دشمن برای 5 درصد این اسلحه خطرناک که جنگ فرهنگی و به خصوص کشف حجاب است، هزینه‌های عجیب غریبی می‌کند و با کمک انواع و اقسام رسانه‌ها، پول خرج کردن، بهائیت و امثال آن اهداف خود را به پیش می‌برد./



پایان پیام                             

  • کد خبر : 284177
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار