وحیدی با انتقاد از بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی:
تغییر ساعات شروع به کار مدارس و ادارات به هیچ عنوان کارشناسی نیست
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد شدید از بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص تغییر ساعات شروع به کار ادارات و مدارس، گفت: این تغییر ساعت به هیچ عنوان کارشناسی نبوده و بسیاری از خانوادهها را دچار مشکل کرده است. اگر برخی قادر به برنامهریزی درستی نیستند، حداقل در امور سایر دستگاهها دخالت نکنند.
محمد وحیدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت با اشاره به ابلاغ بخشنامه تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس، عنوان کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامهای عنوان کرد که از تاریخ 14 فروردین ماه، ساعات شروع کار واحدهای نظامی و انتظامی به ساعت 6:30 صبح، واحدهای صنعتی 7 صبح، واحدهای ستادی و اجرایی 7 تا 9 صبح شناور، واحدهای استانی 7 صبح، مدارس ابتدایی 8 صبح و مدارس متوسطه اول و دوم به 7:30 تغییر کند.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تغییر ساعات عجیب در حالی رخ داده که تغییر برنامهها به ویژه برنامه مدارس که بین ابتدایی و متوسطه تفاوت قائل شدند، عملاً اولیا و سرویسهای مدارس را دچار مشکل کرده است.
وی افزود: از سوی دیگر اکثر مدارسی که چرخشی هستند، وقتی دانش آموز ساعت 8 صبح به مدرسه مراجعه کند و در نوبت عصر ساعت کاری مدرسه تغییری نداشته باشد، عملا زمان آموزش نیم ساعت کاهش مییابد و این نشان میدهد این بخشنامه بدون هیچگونه کار کارشناسی ابلاغ شده است.
وحیدی تأکید کرد: اگر اختیارات مدرسه در اختیار آموزش و پرورش بوده چرا ساعات شروع به کار مدرسه را دستگاه دیگری اعلام میکند، سازمان اداری و استخدامی حداقل باید با آموزش و پرورش و استانها هماهنگی ترتیب میداد و مدارس بین مدارس عادی و دونوبته تفاوت قائل شد. این مسئله خانوادهها و مدیران مدارس را سردرگم کرده است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: اگر برخی نمیتوانند برنامه ریزی درستی داشته باشند، حداقل در امور سایر دستگاهها دخالت نکنند و اختیار را به مدیران و مجموعهها حتی به استانها واگذار شود.
وی تأکید کرد: در شرایط کنونی خانوادههایی که از ابتدای سال برای بردن فرزند خود به مدرسه برنامه ریزی کرده است، دچار مشکل شدهاند و حتی سرویسهای مدارس نیز به مشکل برخوردهاند لذا باید با سپردن اختیار به استانها و مدیران استانی و منطقهای این بخشنامه غیرکارشناسی را اصلاح کرد.
وحیدی یادآور شد: این تصمیمات خلق الساعه بیانگر این است که افراد تصمیم گیر هیچ شناختی از فضای اجرایی و آموزشی ندارند و فکر میکنند فقط چون به دانشگاه رفته و مدرک گرفتند فهم خوبی از مسائل دارند، در حالی که هر تصمیم آنها بسیاری از خانوادهها در سراسر کشور را دچار مشکل میکند./
پایان پیام