خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/05 - 22:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آزادی‌خواه با اشاره به بازدید از نمایشگاه کتاب تهران:

تدابیر وزارت فرهنگ برای از رونق نیفتادن نمایشگاه کتاب به دلیل گرانی و افزایش قیمت کتب

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به افزایش قیمت در حوزه کتاب، تدابیر وزارت فرهنگ برای از رونق نیفتادن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را قابل قبول خواند.

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اولین روز برگزاری آن گفت: با توجه به تورم و مسائل حوزه کاغذ که در سال گذشته اتفاق افتاده بود، پیش‌بینی می‌شد شرایط خاصی بر بازار کتاب به طور عام و نمایشگاه کتاب به طور خاص حاکم باشد؛ یعنی بحث قیمت‌ها به صورتی باشد که استقبال عمومی کمرنگ شود.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: با همه این اما و اگرها تدابیری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب دیده شد که قابل دفاع بود و بخشی از ریزش بازدیدکننده به دلیل گرانی‌ها را جبران می‌کرد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به مواردی همچون بن دانشجویی، بن ویژه اساتید، تخفیف عمومی و استفاده از غرفه بین‌الملل اشاره کرد که به گفته وی "باعث شد بخشی از ریزش استقبال به دلیل افزایش قیمت‌ها را جبران کند."



گرانی در حوزه کاغذ و چاپ و نشر غیرقابل انکار است



وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب در روز اول انجام شده بود، گفت: مثلا در بحث بن دانشجویی امسال به گونه‌ای تمشیت شده و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده بود تا دانشجویان انگیزه بیشتری برای حضور در نمایشگاه داشته باشند.



این نماینده مجلس با بیان اینکه "گران شدن کاغذ واقعیت و تورم در بازار و به تبع آن در حوزه کاغذ و چاپ و نشر غیرقابل انکار است" ادامه داد: حتما افزایش قیمت‌ها تاثیر خود را در این زمینه خواهد گذاشت ولی باید به شکلی کار جلو برده شود که با تدابیر دیگر آن را جبران کنیم.



اتخاذ مشوق‌هایی برای حضور بیشتر مردم در نمایشگاه



وی توضیح داد: مثلا استفاده از "تازه‌های نشر" تا مخاطبان ضمن مواجهه با کتب جدید مورد نیاز، انگیزه خرید این قبیل کتاب‌ها را علیرغم گرانی داشته باشند و استقبال کنند.



آزادی‌خواه همچنین به  برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی و تورهای نمایشگاه‌گردی اشاره کرد که می‌تواند به رونق نمایشگاه کتاب کمک کند و افزود: امسال با هماهنگی انجام‌شده با شهرداری تهران و تولیت مرقد امام(ره) از همه نقاط کشور تورهایی برای اقشار مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و اساتید طراحی شده که از نمایشگاه بازدید کنند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس این تدابیر را در راستای رونق نمایشگاه کتاب از نظر کمی و اتخاذ مشوق‌هایی برای حضور بیشتر مردم در نمایشگاه توصیف کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 278842
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار