خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/02 - 13:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمدبیگی با اشاره به پیشنهاد ثبت روز پسر در شورای فرهنگ عمومی کشور:

به نام پسران هم یک روز در تقویم ثبت می‌شود/ شأن نزول روز پسر در تقویم عمومی کشور چیست؟

عضو ناظر شورای فرهنگ عمومی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پسران امروز پدران فردا و مردان سترگ فتح قله‌های عظیم موفقیت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هستند، گفت: مجلس یازدهم به صورت ویژه به مسئله سربازی هدفمند ورود داشته و امیدورایم این مسئله در همین دوره با همکاری ستاد نیروهای مسلح به سرانجام مطلوب برسد؛ خدمت وظیفه از دغدغه اکثر پسران است.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تبریک 10 رجب مصادف با سالروز میلاد امام جواد علیه السلام گفت: در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور، پیشنهاد درج روز پسر در ۱۰ رجب مصادف با سالروز میلاد حضرت امام جواد (ع) به تقویم عمومی کشور مطرح شد که امیدوارم هر چه زودتر تصویب شود؛ با توجه به اینکه هریک از نقش‌‌های اعضای خانواده در صورت عملکردی در استحکام خانواده به عنوان سلول بنیادی جامعه بسیار اهمیت دارد، بی تردید این نامگذاری تاثیراتی در ایفای نقش‌ها خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نامگذاری هر روزی به نام یکی از اعضای خانواده در راستای "خانواده محوری" بودن است، افزود: نامگذاری روزهایی همچون مادر، پدر و دختر این مهم را می‌طلبد تا روزی به نام پسر در تقویم ایرانی به صورت رسمی ثبت شود.

محمدبیگی با تقدیر از شورای انقلاب فرهنگی بابت نامگذاری چنین روزی به نام روز پسر، یادآور شد: امیدورایم پسران امروز که نام آوران عرصه ملی و بین المللی در حوزه‌های مختلف بوده‌اند، بتوانند  سه توصیه رهبر فرزانه انقلاب « تحصیل، تذهیب و ورزش » را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده تا رهرو مردان نام آوری همچون سردار سلیمانی، پرفسور سمیعی و قهرمانان و پهلوانان ما در عرصه ورزشی کشور باشند.

عضو ناظر شورای فرهنگ عمومی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پسران امروز پدران فردا و مردان سترگ فتح قله‌های عظیم موفقیت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و حتی فرهنگی هستند، گفت: امیدواریم به دست فرزندان این سرزمین ایران اسلامی آبادتر از گذشته شود.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌ های رهبر انقلاب در خصوص سیاست‌های کلی جمعیت، اظهار داشت: خانواده محوری در قانونگذاری و برنامه ریزی از تاکیدات معظم له بوده است، بر همین اساس نامگذاری چنین روزی می‌ تواند گامی موثر در تحکیم بنیان خانواده باشد.

وی با اشاره به کمبودهایی که در حوزه‌های مختلف قانونگذاری وجود دارد، تصریح کرد: کمبودهایی در حوزه‌های مختلف ورزشی، اوقات فراغت و حتی عدم کمبود امکانات در کنار جنگ ترکیبی که در کشور به صورت نرم اشاعه پیدا کرده است، امروز شاهد افزایش معضلاتی همچون رشد اعتیاد، فرزندان و سایر آسیب‌ها در بین فرزندان به ویژه در پسران هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و در مان در مجلس شورای اسلامی با اشاره مشکلات معیشتی بسیاری از خانواده‌ها، عنوان کرد: نقش پدری در کشور همراه با وظایفی گره خورده که خواه و ناخواه آنرا پسران خانواده به ارث می‌برند، مباحثی همچون «نان آوری» و «مرد خانه» بودن، در سایه چنین فرهنگی شاهد رشد نان آوران کوچکی در خانواده‌ها هستیم لفظ مرد بودن در برابر آنها قامت خم می‌کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه معضلاتی که اعضای خانواده را شامل می‌شود بی تردید ابعاد گسترده‌ای از جامعه را درگیر خواهد کرد، اظهار داشت: مجلس از طریق وزارت کشور و سایر وزراتخانه‌ها به ویژه سازمان بهزیستی به دنبال حل مشکلات خانواده به ویژه پسران خواهد بود، از  دولت درخواست داریم در رسیدگی به امور فرزندان ایران زمین که آینده سازان فردا هستند از حداکثر توان خود بهره بگیرد تا خلاءهای حمایتی برای انها برطرف شود.

محمدبیگی در پایان با اشاره به خدمت سربازی پسران گفت: مجلس یازدهم به صورت ویژه به مسئله سربازی هدفمند ورود داشته و امیدورایم این مسئله در همین دوره با همکاری ستاد نیروهای مسلح به سرانجام مطلوب برسد؛ خدمت وظیفه از دغدغه اکثر پسران است، با تمام این تفاسیر توصیه اصلی به احترام متقابل اعضای مختلف خانواده به یکدیگر است که امیدورایم این مهم از طریق مدارس در بین فرزندان نهادینه شود./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 375072
شهرام نامور
خبرنگار

شهرام نامور

آخرین اخبار