خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/16 - 10:23
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی با تاکید بر عملکرد آزادی بیان سازنده؛

باید بین آزادی بیان و انتقاد تخریبی مرز قائل شویم

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید به آزادی بیان دانشجویان، گفت: در دولت‌های قبلی به دلیل اعتراضات دانشجویی شاهد ستاره دار شدن گروهی از دانشجویان بودیم که خوشبختانه در دولت سیزدهم چنین موضوعاتی مطرح نیست دانشجویان می‌توانند به راحتی نظرات خود را بیان کنند.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تبریک حماسه ۱۶ آذر ماه روز دانشجو، گفت: دانشجویان نقش بی بدیل مجاهدت در راه کسب علم و دانش، تقویت ایمان دینی در کنار بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت‌های کشور را دارند، آنها ظرفیت بالقوه کشور هستند که می‌توانند آینده کشور را رقم بزنند. 



خلاصه آزاد اندیشی دانشجویان در 3 عنصر اصلی



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادی بیان دانشجویان، تاکید کرد: 3 عنصر اصلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از ارکان‌های اصلی نظام و انقلاب است؛ بر همین اساس تمام مردم از دانشجویان گرفته تا کارگران به راحتی می‌توانند سخن بگویند و نظرات خود را در تمام حوزه‌ها بدون هیچ ترسی بیان نمایند، از کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گرفته تا مجالس علمی و پژوهشی نشان از آزاد اندیشی دانشجویان می‌دهد.



نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان جزئیات کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از  یک دهه قبل در دانشگاه‌ها متداول شده است و با قدرت و شدت بیشتر شروع به کار کرد و امروز هم برگزاری آن ادامه دارد. دانشجویان، کلید واژه ای با عنوان اینکه ما "آزادی بیان داریم اما آزادی بعد از بیان نیز باید داشته باشیم تا آزادی ما تضمین شود" در بسم الله سخنان خود عنوان می‌کنند باید بپذیریم که دانشجویان فارغ از تمام افکار سیاسی و حزبی که می‌توانند، داشته باشند باید زبان گویای مشکلات جامعه خویش باشند.



باید بین آزادی بیان و انتقاد تخریبی مرزی را قائل شویم؛آزادی بیان باید به گونه‌ای عنوان می‌شود که به خروجی سازنده ختم شود



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید به آزادی بیان حاکم در جامعه، تصریح کرد: باید بین آزادی بیان و انتقاد تخریبی مرزی را قائل شویم؛ آزادی بیان باید به گونه‌ای عنوان می‌شود که به خروجی سازنده ختم شود.



وی با بیان اینکه فعالیت‌های مختلف جنبش‌های دانشجویی همواره بر سه اصل استکبار ستیزی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی استوار است، تاکید کرد: امروز برای توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف باید عرصه را برای نقد دانشگاهیان باز کرد.



ستاره دار شدن دانشجویان خبر از ناکارآمدی دولت‌های قبل را می‌دهد



اسماعیلی ستاره دار شدن دانشجویان به تبع بیان خواسته‌هایشان را امری ناکارآمد عنوان و تاکید کرد: در دولت‌های قبلی به دلیل اعتراضات دانشجویی شاهد ستاره دار شدن گروهی از دانشجویان بودیم که خوشبختانه در دولت سیزدهم چنین موضوعاتی مطرح نیست دانشجویان می‌توانند به راحتی به نظرات خود را بیان کنند.



گشودن درهای فراکسیون دانشجویان مجلس برای شنیدن سخنان نوجوانان وجوانان​



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در اعتراضات اخیری که دانشجویان هم حضور داشتند،کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ویژه فراکسیون دانشگاهیان تمام درهای خود را برای شنیدن صدای مشکلات جوانان و نوجوانان گشوده است.



بیشتربخوانید:





به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ ۱۶ آذر در تقویم رسمی ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است. این روز، به یاد سه دانشجوی شهید «مصطفی بزرگ‌نیا»، «احمد قندچی» و «آذر شریعت‌رضوی» که هنگام اعتراض به دیدار رسمی «ریچارد نیکسون» معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند؛ گرامی داشته می‌شود. این مجموعه فعالیت روزانه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در تهران را نشان می دهد./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 353323
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار