چنارانی تاکید کرد:
انعقاد قرارداد بین آموزش و پرورش با وزارتخانهها مسیری برای توسعه یافتگی کشور
رئیس فراکسیون توسعه زیرساختهای فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش باید یک تفاهم نامه با یکایک وزارتخانهها، سازمانها و نهادهای مختلف منعقد کند تا تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه اول و دوم را به نوعی تحت پوشش قرار دهند.
هاجر چنارانی در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد نقش وزارتخانه آموزش و پرورش در توسعه یافتگی گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش باید یک تفاهم نامه با یکایک وزارتخانهها، سازمانها و نهادهای مختلف منعقد کند تا تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه اول و دوم را به نوعی تحت پوشش قرار دهند از طرفی چون این وزارتخانه تامین کننده نیروهای تمام سازمانها و نهادهای مختلف است و نهادهای دولتی و غیردولتی تعهدی نسبت به این وزارتخانه دارند که در این راستا وجود تفاهم نامه میتواند منجر به برگشت سرمایه باشد. این تفاهم نامه در قالب همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارتخانههای دیگر همچون صمت، گردشگری، کار، تعاون ورفاه اجتماعی و… است.
انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانهها
وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانهها عاملی میشود تا دانش آموزانی که وارد مدارس میشوند به نوعی با فعالیتهای وزارتخانهها آشنا شوند به فرض مثال اگر تفاهم نامهای با وزارت صمت منعقد شد شرکتهایی همچون سایپا و ایرانخودرو به میان آمده تا علم مکانیک و آموزش ساخت خودرو را از مدارس فنی و حرفهای شروع کنیم و یا توسعه کشاورزی را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی رونق داده شود.
سیستم آموزشی کشور باید به سمت خلاقیت محوری پیش رود
نماینده مردم شریف نیشابور و فیروزه افزود: سیستم آموزشی کشور باید به سمت خلاقیت محوری پیش رود تا حافظه محوری، اگر بتوانیم خلاقیت دانش آموزان را در دوران مدرسه شکوفا کنیم بی شک شاهد توسعه یافتگی کشور در تمام حوزه ها از پزشکی گرفته تا صنعت خودروسازی و کشاورزی خواهیم بود.
چنارانی تصریح کرد: انعقاد این قرار داد تنها به خلاقیت دانش آموزان و پرورش استعداد آنها ختم نمیشود، در حال حاضر در سیستم آموزشی کشور معلمانی هستند که باید با خودرو شخصی خود کیلومترها مسافت را طی کنند تا برای تدریس به روستاهای دور دست بروند، بر همین اساس بخش بسیاری از حقوق دریافتی را خرج ایاب و ذهاب میکنند؛ امروزه سازمانها و نهادهای مختلفی وجود دارند که می توانند دوری مسافت نبود امکانات متفاوت را حل کنند.
امروزه نهادها، سازمانها و وزارتخانههای مختلف باید ارتباط مستقیم با اصلی ترین وزارتخانه کشور یعنی آموزش و پرورش داشته باشند
نماینده نیشابور تاکید کرد: امروزه نهادها، سازمانها و وزارتخانههای مختلف باید ارتباط مستقیم با اصلی ترین وزارتخانه کشور یعنی آموزش و پرورش داشته باشند تا مسیر توسعه یافتگی برای کشور هموار شود، به فرض مثال اگر قرار است تحکیم بنیان خانواده در دستور کار قرار بگیرد باید فرهنگ سازی شود و این فرهنگسازی بی شک باید از مدارس شروع شود.مجلس یازدهم پیگیر همسانسازی حقوق بازنشستگان به ویژه تحقق پرداخت معوقات بازنشستگان آموزش و پرورش است که امیدواریم با انتخاب وزیر آموزش و پرورش این موضوع سرعت بیشتری گیرد.
رئیس فراکسیون توسعه زیرساختهای فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور ما دارای جاذبههای گردشگری متعددی است که متاسفانه به این موضوع ورود جدی نشده است و تنها در مدارس با اکتفا به کتب تاریخی و جغرافیایی به صورت تئوری اقدام به معرفی این اماکن دیدنی کشور کرده اند و مشاغلی که می توانستند در این راستا پررنگ باشند مورد بی مهری قرار گرفته و امروز صنعت گردشگری کشور از همه جهات آسیب دیده است.
بیشتر بخوانید:
- اظهارنظر بنده در برخی از صفحات اجتماعی درباره فرهنگیان جعلی است
- رونق و احیای دانشگاه فرهنگیان یک نقطه مثبت در بحث آموزش کشور است
نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با انتخاب نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش شاهد همکاری این وزارتخانه با تمام نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی باشیم تا منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی از کودکان جامانده از تحصیل تا رونق و توسعه یافتگی بسیاری از مشاغل به واسطه آینده سازان این مرز و بوم باشیم./
پایان پیام