خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/06 - 12:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در گفت‌وگو با خانه ملت مطرح شد

الزام به چاپ پایان نامه‌های کاغذی؛ فرآیندی فرمالیته و پرهزینه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از الزام چاپ و صحافی پایان نامه‌های کاغذی این اقدام را در عصر ارتباطات فرآیندی فرمالیته و پرهزینه برشمرد.

محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به گران شدن کاغذ در شرایط تحریم اقتصادی، یکی از اقدامات مثبت در این شرایط را حذف پایان نامه‌‎های کاغذی با توجه به گرانی کاغذ و هزینه‌های بالای آن دانست.



نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور به طور میانگین سه نسخه از هر پایان نامه چاپ و صحافی می‌شود که این در حالی است که برخی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دریافت نسخه‌های کاغذی را فرآیندی دشوار، پر هزینه و فرمالیته می‌‎دانند و توان مالی برای پرداخت هزینه‌های تایپ، چاپ و صحافی آن را ندارند.



وی ادامه داد: حذف پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باید با رعایت مسائل امنیتی صورت گیرد تا امکان کپی برداری یا هک شدن نسخه‌های الکترونیک پایان نامه‌ها نباشد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: این اقدام در کنار هدر رفت کاغذ در نامه‌نگاری‌های اداری باید صورت گیرد تا صرفه جویی نظام مندی در حوزه مصرف کاغذ در کشور داشته باشیم.



به گزارش خانه ملت، با وجود دستور معاون آموزشی وزارت علوم و ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در تیرماه سال 98، درباره حذف و ممنوع بودن چاپ کاغذی پایان نامه‌ها و موارد مشابه، اما گزارش‌ها نشان می‎دهد که چاپ پایان نامه‌های کاغذی در دانشگاه‎ها همچنان ادامه دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 291812
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار