خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/11 - 09:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

افزایش ناگهانی هزینه یا آزادسازی مدرک تحصیلی در مقطع کنونی توجیهی ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از افزایش ناگهانی هزینه آزادسازی مدارک تحصیلی، گفت: این اقدام وزارت علوم در شرایط کنونی توجیهی ندارد.

رضا حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه فارغ التحصیلان پس از پایان دوره تحصیل خود نیاز به حمایت دارند ولی اقدام اخیر وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه بر خلاف سیاست حمایت از فارغ التحصیلان بود، اظهار کرد: چنین رویکردی در مقطع کنونی توجیهی ندارد.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، آزادسازی مدرک تحصیلی را حق فارغ الحصیل دانست و گفت: چرا باید در شرایط کنونی هزینه این موضوع افزایش ناگهانی داشته باشد. بر اساس گزارش‌های واصله مردمی این هزینه تا 7 برابر رشد داشته است.



وی یادآور شد: اکثر دانشجویان مثل دانشجویان دانشگاه آزاد، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و شبانه در دوره تحصیل، هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرده‌اند لذا نباید برای گرفتن مدرک خود مجددا هزینه جدیدی به آن‌ها تحمیل شود.



حاجی پور یادآور شد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مردم ولی نعمتان ما هستند و ما باید در کنار مردم باشیم، این افزایش قیمت افسارگسیخته هیچ توجیهی ندارد و دولت باید با تدابیر ویژه از هرگونه افزایش هزینه‌ای که به دوش مردم باشد، خودداری کند.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: متقاضیان زیادی در این رابطه، طی چند روز اخیر با بنده و اعضای کمیسیون آموزش مجلس ارتباط برقرار کرده و خواستار اصلاح قیمت هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی شده‌اند بر همین مبنا از وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم در این رابطه توضیحاتی را ارائه کرده و این مسئله از طریق کمیسیون آموزش مجلس پیگیری خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 354464
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار