خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/10 - 09:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آزادی‌خواه:

اعزام ۸۷هزار زائر خانه خدا از ۲۰ فرودگاه کشور طبق برنامه‌ریزی انجام می پذیرد

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 20 فرودگاه کشور آماده خدمات رسانی به زائران سفر معنوی حج هستند؛ گفت: برنامه‌ریزی جدی برای مقابله با بازار گردی‌ که منجر به اتلاف زمان حجاج می‌شود و در شدت گیری تورم هم تاثیر خواهد داشت صورت گرفته است.

احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تاثیر قیمت ارز بر روی گرانی سفر معنوی حج، گفت: نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر سفر معنوی حج گذاشته و این مسئله قابل کتمان نیست، طی چند سال گذشته شاهد نوسانات نرخ ارز در کشور بودیم، حج عمره و تمتع هم سفر خارجی محسوب می‌شود بی تردید نرخ ارز خارجی بر روی هتلینگ، ترابری، تغذیه و.... تاثیر گذاشته و منجربه افزایش قیمت سفر حج می‌شود که همین مسئله عاملی شد تا بسیاری از خانوده‌ها به سختی این هزینه را تامین کنند.



امسال حدود 87 هزار زائر به خانه خدا اعزام خواهند شد



نماینده مردم همدان و ملایر در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر لیست ثبت نام کاروان‌ها بسته شده و امسال حدود 87 هزار زائر به خانه خدا اعزام خواهند شد، توجه رهبر انقلاب به سیاست گذاری و آثار معنوی و اجتماعی حج از موضوعات مهمی است که به آن بسیار سفارش کرده‌اند.



برای مقابله جدی با بازار گردی‌ که منجر به اتلاف زمان حجاج می‌شود و در شدت گیری تورم هم تاثیر خواهد داشت برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است



آزادیخواه با اشاره به ترویج روحیه وحدت بین حجاج، گفت: توجه به گسترش وحدت آفرینی بین حجاج از موضوعاتی است که مهم تلقی می‌شود و همچنین برای مقابله جدی با بازار گردی‌ که منجر به اتلاف زمان حجاج می‌شود و در شدت گیری تورم هم تاثیر خواهد داشت برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است، طبق برنامه‌ریزی‌های پیش بینی شده این احتمال را می‌دهیم که مشکل خاصی وجود نداشته باشد.



حدود 20 فرودگاه کشور آماده خدمات رسانی به زائران سفر معنوی حج هستند



رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 20 فرودگاه کشور آماده خدمات رسانی به زائران سفر معنوی حج هستند؛ یادآور شد: حدود ۲۰ فرودگاه در سراسر کشور آماده و هماهنگ برای خدمات دهی به زوار هستند؛ خوشبختانه در خصوص این تسهیل گری در امر پرواز رفت و آمد و نقل و انتقالات و اسکان زوار هم تا این لحظه با مشکلی روبرو نبودیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 362676
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار