خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/18 - 09:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه:

استخدام ورزشکاران باید از قالب شعار گونه خارج شود

رئیس کمیته تربیت بدنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استخدام ورزشکاران باید از قالب شعار خارج شود، گفت: وزارت ورزش و جوانان باید فارغ از فعالیت شعارگونه نقش جامع اقتصاد ورزش را تعریف کند و از ظرفیت ورزشکاران به ویژه قهرمانان ورزشی بهره لازم را ببرد از طرفی بسترهای لازم برای جذب قهرمانان ورزشی در دستگاه‌ها فراهم شود.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد استخدام قهرمانان پارالمپیک، گفت: استخدام قهرمانان از سنوات گذشته مورد تاکید بوده است و بارها قهرمانان ورزشی این مسئله را در محضر مقام معظم رهبری مطالبه کرده‌اند، معظم له هم در این راستا تذکرات لازم را به مسئولان و متولیان امر داده‌اند، واقعیت اینجاست که نام آوران عرصه ورزش در رشته‌های مختلف و در سطوح بین المللی موفق به کسب مقام می‌شوند و بعضا از وجود آنها در عرصه‌های مختلف ورزشی استفاده نمی‌شود.

ایجاد توافقنامه‌ای برای جذب قهرمانان ورزشی

 نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت ورزش و جوانان باید با ایجاد توافقنامه‌های فی مابین خود و سایر دستگاه‌ها بسترهای لازم برای جذب قهرمانان ورزشی و اشتغال آنها را در دستور کار خود داشته باشد و با بازتعریف نقش‌های جدید برای پیشبرد ورزش قهرمانی کشور تلاش کنند، به فرض مثال ایجاد مجموعه‌های استعدادیابی متناسب با سند آمایش سرزمینی ظرفیت بی نظیری را برای بکارگیری قهرمانان ورزشی و جذب آنها فراهم می‌کند که در سنوات گذشته مورد غفلت قرار گرفته است همچنین لایحه جامع باشگاه داری که اخیر در مجلس بررسی شد و در نوبت رسیدگی صحن قرار دارد ظرفیت‌ها و بسترهای مناسبی برای جذب و بکارگیری قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی در نظر دارد.

رئیس کمیته تربیت بدنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استخدام ورزشکاران باید از قالب شعار گونه خارج شود، گفت: وزارت ورزش و جوانان باید فارغ از فعالیت شعارگونه نقش جامع اقتصاد ورزش را تعریف کند و از ظرفیت ورزشکاران به ویژه قهرمانان ورزشی بهره لازم را ببرد از طرفی بسترهای لازم برای جذب قهرمانان ورزشی در دستگاه‌ها فراهم شود. وزارت ورزش و جوانان باید روابط خود را با سایر دستگاه‌ها توسعه دهد تا زمینه جذب قهرمانان ورزشی را فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه جذب قهرمانان ورزشی بی تردید می‌تواند جامعه معلولان ورزشی را به سمت پیشرفت سوق دهد، تصریح کرد: جامعه معلولان در بسیاری از میادین ورزشی نشان دادند که می‌توانند پیام آور قهرمانی باشند، لذا به هر میزان ظرفیت توسعه قهرمانان ورزشی را در میادین مختلف افزایش دهیم و نسبت به جذب قهرمانان ورزشی به ویژه در حوزه ورزشی برنامه داشته باشیم می‌توانیم بستر را برای جذب آنها فراهم کنیم.

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم برای کمک به معلولان فراهم کردن شرایط استعدادیابی آنها متناسب با آمایش سرزمینی مبتنی بر حضور آنها در شرکت‌های دانش بنیان، عرصه‌های مختلف ورزشی و…. است که علاوه بر حفظ انگیزه، برای توسعه ورزش همگانی می‌توانیم از تجربیات آنها بهره لازم را ببریم./

پایان پیام

  • کد خبر : 372687
شهرام نامور
خبرنگار

شهرام نامور

آخرین اخبار