خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/04 - 11:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حق وردی با اشاره به تأیید اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای توسط شورای نگهبان:

اجرای دقیق اساسنامه سازمان فنی‌وحرفه‌ای به تحولی در آموزش نیروی ماهر می‌انجامد

رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تأیید اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای توسط شورای نگهبان، گفت: اجرای دقیق اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای منجر به تحولی در تربیت نیروی ماهر در کشور می‌شود.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تأیید «طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» توسط شورای نگهبان، اظهار کرد:  این طرح در قالب 18 ماده با استفاده از ظرفیت اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون آموزش تصویب و مستقیماً به شورای نگهبان ارائه شد که پس از رفع ایرادات شکلی به تأیید شورای نگهبان رسید.











تایید طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط شورای نگهبان


نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفهای پس از 50 سال  دارای اساسنامه شد، افزود: این طرح با آسیب شناسی از حوزه مهارت آموزی و بررسی نقاط ضعف و قوت تدوین و نهایتا به تصویب رسید.



وی ادامه داد: از تغییرات مهمی که این طرح ایجاد میکند، تغییر ساعات مربیان سازمان است که از 44 ساعت به 24 ساعت آموزشی و 6 ساعت پژوهشی تغییر یافت.



وی اظهار کرد: یکی دیگر از محورهای مترقی این طرح، رتبه بندی مربیان بوده که قطعا منجر به افزایش کیفیت در تربیت نیروی انسانی ماهر در سازمان آموزش فنی و حرفه ای می‌شود که سازمان موظف است یکسال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، مربیان خود را رتبه بندی کند.



حق وردی، تعریف منابع پایدار برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای را دیگر نکته مثبت این طرح برشمرد و گفت: این ماده از این طرح نیز می‌تواند منجر به تحولی بزرگ در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ارتقای جایگاه این سازمان باشد.



رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: امیدواریم این طرح بتواند در جهت تربیت نیروی ماهر در کشور کمک کننده باشد و بتواند منجر به کار آفرینی و ارتقای تربیت نیروی ماهر شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 375266
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار