خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/04 - 16:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
میرزاده با اشاره به ابلاغ اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

ابلاغ اساسنامه به معنای راه اندازی مدارس سمپاد نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابلاغ اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را به معنای راه اندازی مدارس سمپاد ندانست و تصریح کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته مدارس تیزهوشان وجود ندارند.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اساسنامه «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» عنوان کرد: ابلاغ این اساسنامه به معنای راه اندازی مدارس جداگانه برای دانش آموزان استعداد درخشان نیست بلکه به معنای بهره گیری مناسب و علمی از این استعدادها در جهت اهداف بلند کشور است.



برخی مانع اجرای طرح «شهاب» در مدارس شدند



نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاومت برخی در برابر اجرای طرح «شهاب» به دلیل به خطر افتادن منافعشان، افزود: امروز در تمام دنیا تلاش بر این است که دانش آموزان با استعدادهای مختلف در کنار هم قرار گیرند تا علاوه بر رشد دانش آموزان با بهره هوشی کمتر، سایر مهارت‌ها نیز به دانش آموز با استعداد درخشان منتقل شود.



وی ادامه داد: پیش از این نیز در طول سال‌های گذشته که مدارس استعدادهای درخشان وجود نداشت نیز بسیاری از دانش آموزان در همین مدارس معمولی استعدادهای خود را شکوفا می‌‎کردند و در کنار سایر دانش آموزان روابط عمومی خوبی داشتند و تک بعدی پرورش نمی‌یافتند.



در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مدارس تیزهوشان وجود ندارند



میرزاده، ژاپن و کره جنوبی را دو کشور سرآمد در حوزه آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: آیا این دو کشور که رتبه اول دنیا را در نظام آموزشی دارند، دارای مدارس استعدادهای درخشان هستند؟



وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته مدارس تیزهوشان وجود ندارند و دانش آموزان ضعیف و قوی در کنار هم درس می‌خوانند، افزود: متأسفانه امروز مدارس برتر کشور تبدیل به محلی برای آموزش دانش آموزان تک بعدی که حتی قادر به حل کردن مسائل خود نیستند، شده است و مصوبه اخیر مجلس مبنی بر عدم تنوع در مدارس دولتی برای پایان دادن به این رویه نادرست بود.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن حمایت از تصویب مصوبه اخیر مجلس در خصوص عدم تنوع در مدارس دولتی، اجرای این مصوبه را موجب عدالت آموزشی دانست.



به گزارش خانه ملت، بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، هدف از ابلاغ اساسنامه «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» [تعیین خط‌مشی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت بر شناسایی، هدایت و تربیت استعدادهای برترکشور در دوره تربیت رسمی و عمومی] عنوان شده و همچنین خاطرنشان شده است که «رئیس سازمان که بالاترین مقام اجرایی سازمان است، به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش و تأیید هیئت‌امنا انتخاب و با حکم وزیر آموزش و پرورش برای مدت ۴ سال منصوب می‌شود»./



پایان پیام

  • کد خبر : 290255
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار