خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 15:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

آموزش حضوری باید با احتیاط کامل اجرایی شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تکمیل شدن واکسیناسیون بیش از 70 درصد دانش آموزان بالای 12 سال خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود شرایط برای از سرگیری آموزش حضوری در مدارس فراهم است لذا آموزش حضوری باید با احتیاط کامل اجرایی شود.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به از سرگیری آموزش‌های حضوری به طور رسمی در مدارس و دانشگاه‌ها سراسر کشور، عنوان کرد: درست است که امروز آمار دقیقی از میزان ابتلا و خطر بیماری کرونا در رابطه با کودکان وجود ندارد ولی باید نهایت احتیاط برای ورود کودکان و نوجوانان جهت آموزش حضوری در مدارس رعایت شود.



نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آماری گرفته از شده از وزارت بهداشت 70 درصد نوجوانان بالای 12 سال واکسیناسیون شدند، ادامه داد: این مسئله به این معناست که این دانش آموزان از ایمنی خوبی برخوردار هستند و شرایط حضور در کلاس را دارند.



وی اضافه کرد: برای دانش آموزان زیر 12 سال نیز در دنیا بیشتر پروتکل‌های پیشگیری توصیه می‌شود تا این دانش آموزان نیز بتوانند از نعمت آموزش حضوری بهره مند شوند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: قطعا در کنار رعایت دانش آموز، باید در نظر داشت که حتما همه کلاس‌های دانش آموز حضوری نباشد و تجمعات در مدارس به طور کامل لغو شد؛ همچنین بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش آموز نظارت شود و استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی و سایر پروتکل‌ها باید در مدارس نهادینه شود.



محسنی بندپی یادآور شد: در صورت رعایت این موارد می‌توان امیدوار بود که شرایط رو به بهود حرکت کند و بتوان در کنار استفاده از آموزش مجازی، آموزش حضوری را نیز برقرار کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: به هیچ عنوان حتی در صورت ریشه کن شدن کرونا در کشور نیز نباید آموزش مجازی را تعطیل کرد و نسخه پیشنهادی امروز ما درباره روند بازگشایی مدارس، آموزش ترکیبی و حضور حداقلی دانش آموزان در مدارس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 331927
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار