خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/22 - 11:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
قاضی پور در اخطاری مطرح کرد:

گزارش کمیسیون اصل 90 درباره مشکلات صنعت خودرو خلاف اصول تولید داخل است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش کمیسیون اصل 90 درباره مشکلات صنعت خودرو را مغایر قانون اساسی و اصول و برنامه های تولید داخل دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (دوشنبه، 22 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به بند 9 اصل 43 قانون اساسی در اخطاری درباره گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد بررسی اجمالی مشکلات، آسیب ها و چالش های مرتبط با صنعت خودرو (اعم از تولید و صادرات و واردات) و طرز کار وزارت صمت و شرکت های خودروساز داخلی به منظور اجرای ماده 101 آئین نامه داخلی قوه مقننه، گفت: این گزارش تداعی تعیین مالیات است تا حمایت از تولید ملی در حالی که قانون اساسی واردات را معادل سلطه اقتصادی بیگانه می داند و اساس توسعه و پیشرفت را اتکاء به توان داخلی تعریف کرده است.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس باید در گزارش خود نواقص تولید داخل را مطرح کند اما به نظر می رسد در ارتباط با جایگزین واردات به جای تولید صحبت شد لذا این شائبه را ایجاد می کند که ما از قانون اساسی که به آن سوگند خورده ایم فاصله گرفته ایم.



وی افزود: قانون اساسی بر افزایش تولید داخلی تاکید دارد به خصوص درحوزه صنعتی افزای تولید داخل را لازمه تامین نیاز کشور می داند همچنین قانون اساسی خودکفایی را اساس دانسته و رهبر معظم انقلاب نیز در این مدت بارها بر تولید داخل تاکید داشتند اما در گزارش کمیسیون اصل 90 خلاف تولید داخلی مباحثی مطرح شد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اساس کشور باید تولید داخل و حمایت از کارگران و کشاورزان باشد، ما سالانه به 3 میلیون خودرو نیاز داریم که با حمایت از تولید داخل باید این میزان از نیاز داخلی را مرتفع کنیم.



مسعود پزشکیان که ریاست اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار قاضی پور، گفت: اگر این گزارش مسئله تولید داخل را زیر سوال ببرد، اخطار وارد است در هر حال این گزارش به قوه قضائیه ارجاع می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297707
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار