خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/17 - 12:53
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
ترکی در نطق میان دستور:

وزارت خارجه سطح روابط دیپلماتیک با آلمان، انگلیس و فرانسه را تا حد کنسولی کاهش دهد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که استکبار جهانی با اعمال تحریم ها و محاصره اقتصادی قصد تحریر برجامی دیگر داشت که شامل برجام موشکی و منطقه ای بود ولی ایران اسلامی تسلیم نشد و نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اکبر ترکی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 17 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: شهادت جانگذار حضرت فاطمه زهرا(س) پیشاپیش تسلیت عرض می کنم. شهادت سردار سرافراز و پر افتخار اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه به ویژه مجاهد بزرگ جهان اسلام ابومهدی المهندس را به پیشگاه امام عصر، مقام عظمای ولایت، مردم آزاده جهان و جبهه مقاومت و ملت قیور ایران اسلامی و خانواده محترمشان تبریک و تسلیت عرض می کنم.



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: سردار سلیمانی مجاهدی نستوه و خستگی ناپذیر از فرزندان شایسته ایران اسلامی که از پرورش یافتگان مکتب اسلام و نهضت امام خمینی(ره) و سرباز سر افراز، فدارکار و مطیع مقام عظمای ولایت بود، تمام عمر خود را صرف مبارزه با استکبار، شیاطین، اشرار، گروه های منحرف، داعشی ها، تکفیری ها و تروریست های عالم کرد، او  مصداق بارز آیه شریفه "إنّ اللّه یحبّ الّذین یقاتلون فی‏ سبیله صفًّا کأنّهمْ بنْیانٌ مرْصوصٌ" بود، او مجاهدی فی سبیل الله و سدی سترگ در برابر خون آشامان داعشی و مزدوران استکبار جهانی، مرزهای کشورمان از نکبت حضور آنها در امان داشت. او برای خانواده محترم شهدا مخصوص شهدای مقاومت تکیه گاه بزرگی بود و به آرزوی دیرینه و همیشگی خود، شهادت در راه خداوند نائل آمد.



نماینده مرم فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس بیان داشت: استکبار جهانی طی 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از هر حربه ای علیه نظام اسلامی فروگذار نکرده است و با بازی فتنه های داخلی سال های 78 و 88 و دی ماه 96 و اغتشاشات آبان 98 و اعمال تحریم ها و محاصره اقتصادی قصد تحریر برجامی دیگر داشت که شامل برجام موشکی و منطقه ای بود ولی ایران اسلامی تسلیم نشد و نخواهد شد.



وی تاکید کرد: ترامپ و آمریکایی ها و ایادی داخلی شان بنا بر جنگ هراسی دارند در حالی که ایستادگی و مقاومت و انتقام خون شهید سردار سرافراز قاسم سلیمانی و سایر شهدا خاصیت بازدارندگی ایجاد می کند ولی مقام عظمای ولایت از انتقام سخت سخن می گوید و قاتلان شهید سلیمانی را از آحاد اشغل اشقیا می داند، زمزمه سازش و مذاکره با این شیاطین و دشمنان بشریت اسلام چه معنا دارد؟ لذا بر اساس منویات مقام معظم رهبری و خواسته ملت شریف ایران اسلامی مبنی بر انتقام خون شهدای شریف و ایستادگی، پایداری و مقاومت در برابر دشمنان قدار صحبت از مذاکره و پیوستن به کنوانسیون های توصیه شده در FATF نه تنها سادلی بلکه خیانت است و به دلیل مواضع خصمانه سه کشور فرانسه، آلمان و به ویژه انگلیس  در برابر آرمان ملت ایران و شهادت شهید سرافزار جاح قاسم سلیمانی لازم است وزارت خارجه سطح روابط دیپلماتیک را تا حد کنسولی کاهش دهد.



ترکی درادامه نطق خود عنوان کرد: به ایادی مغرض فسادگر و فسادطلب داخلی هشدار می دهیم که صدور بیانیه های مشمئز کننده در جریان اغتشاشان آبان 98 و حوادث اخیر برخلاف خواست و نظر مردم و مصالح کشور اسلامی است و وطن فروشی آنها را اثبات می کند.



وی تاکیدکرد: تمام جهانیان در طی روزهای گذشته شاهد خروش کم نظری مردم ایران و مردم آزاده جهان و همه دلبستگان مقاومت در سراسر جهان به خون خواهی سردار عشق و حماسه شهید قاسم سلیمانی بوده اند و این یک رفراندوم مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی بود لذا امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خواسته ملت ایران احترام گذاشته و با تصویب طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل با نظامیان آمریکا و اقدام انتقام جویانه سخت و بازدارنده از استکبار جهانی و ایادی آنها از شورای امنیت و کلیه نیروهای نظامی- امنیتی کشور خواستار شدند.



این نماینده مجلس بیان داشت: هر چند انتقام از آمریکایی ها جنایتکار به خاطر ترور سردار شهید و همراهان آن به عهده تمام حامیان، دلدادگان و دلبستگان مقاومت در کل جغرافیای جبهه مقاومت است، از مردم عراق، مرجعیت، پارلمان و دولت عراق با تصویب و اجرایی کردن خروج نظامیان آمریکا از کشورشان تشکر می کنم.



نماینده مرم فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت: به وزیر نیرو و سازمان برنامه و بودجه برای تسریع اجرایی شدن پروژه آب رسانی به شهرستان های حوزه انتخابیه و اجرایی شدن سد حوزه انتخابیه با تخصیص بودجه تذکر می دهم از سازمان برنامه و بودجه در خواست داریم با توجه به محرومیت شهرستان های حوزه انتخابیه و محدودیت فصل کاری، تخصیص بودجه لازم برای فاضلاب های چهار شهرستان به حد مکفی و  به موقع انجام شود.



وی ادامه داد: از وزارت راه و شهرسازی تسریع در اجرایی شدن پروژه باند دوم جاده شهرکرد و داران در خواست دارم همچنین تسریع در احداث باند دوم داران و درود را داریم، از این وزارت برای تسریع پروژه ها تشکر می کنم خواست داریم پروژه احداث جاده های حوزه انتخابیه را در دستورکار قرار دهد.



این نماینده مجلس اظهار داشت: محرومیت شهرستان فریدن در سازمان برنامه و بودجه با تصحیح آیتم های مختلف لحاظ شود و نسبت به همسازن سازی حقوق بازنشستگان از یک میلیون به 2 میلیون تومان اقدام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 293665
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار