خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/11 - 16:54
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
نوری در نطق میان دستور:

مسئولان نظام گام دوم را سرلیست برنامه‌های راهبردی خود قرار دهند

نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه نباید تجربه تلخ برجام را تکرار کنیم، گفت: باید با حمایت از بخش خصوصی و تعاونی و اعتماد به نیروی داخلی و جوان، قله های خودکفایی اقتصادی را فتح کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدراضی نوری در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه، 11 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم، گفت: ملت های مسلمان و آزاده با اعتقاد به «کل یوم عاشورا و کل ارض کرب بلا» برای نابودی یزیدان زمان یعنی سردمداران آمریکا، کودک کشان اسرائیل، پلیدصفتان آل سعود، صهیونیسم بین الملل و نطفه داعشی آنها که همگی پسمانده شجره خبیثه بنی امیه هستند، جز مبارزه جهادی راه دیگری وجود ندارد.



نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق با مقاومت خود به پیروزی های چشمگیری در جبهه های نبرد رسیدند که به خاطر جوشش خون حسین(ع) در رگ های آنها و اعتقاد راسخ به «هیهات من الذله» امام حسین(ع) و دوری از سازش در معامله قرن است که جز ذلت و تحقیر برای ملت های مسلمان نتیجه دیگری را به ارمغان نمی آورد.



وی در ادامه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: زیر بیرق نظام اسلامی زندگی می کنیم اما متأسفانه بدحجابی وجود با جامعه اسلامی نمی خواند و در جاهایی در حد ولنگاری فرهنگی و اعتقادی مبدل شده که در آینده چنانچه قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر که شعار دولت های قبلی و کنونی است اجرا نشود، جامعه اخلاقی و اسلامی ما به سمت قهقرا می رود از این رو متولیان انجام قانون امر به معروف نسبت به پیاده کردن آن اقدام کرده و بدانند ملت مومن و انقلابی هرگز از قصور آنها نمی گذرد.



نوری در ادامه با بیان اینکه در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم، یادآور شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در برداشتن گام دوم انقلاب و نقش بسیار مهم و اساسی جوانان در عظمت انقلاب، موفقیت در مسیر طی شده انقلاب و چشم انداز روشن آن، مسئولان ارشد نظام باید گام دوم را در سرلیست برنامه های راهبردی خود قرار داده و با اعتماد به توانمندی ظرفیت های داخلی، زمینه اقتصاد مقاومتی که نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است را فراهم کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: نباید تجربه تلخ برجام را تکرار کنیم و باید با حمایت از بخش خصوصی و تعاونی و اعتماد به نیروی داخلی و جوان، قله های خودکفایی اقتصادی را در این جنگ تمام عیار اقتصادی فتح و تحریم اقتصادی را به یک فرصت تاریخی مبدل کنیم.



وی در ادامه با بیان اینکه کم کاری دستگاه های نظارتی سبب شده علیرغم کاهش نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت ها در بازار نباشیم، عنوان کرد: این امر به شدت به قشر ضعیف و متوسط جامعه فشار آورده و آنها را زمین گیر کرده و مردم امروز قاطع تر از گذشته برخورد با مدیران و کارگزاران فاسد به خصوص یقه سفیدها و آقازاده ها را از قوه قضاییه مطالبه می کنند و از هر اقدامی که لکه ننگ فساد را از دامن انقلاب اسلامی بزداید و امیدواری را افزایش دهد، حمایت می کنند و خواستار پیاده شدن فرمان 8 ماده ای رهبری در مبارزه با فساد اقتصادی هستند گرچه به ذائقه برخی خوش نیاید.



این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در ادامه در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: سیلاب اخیر و آثار تخریبی آن بر زیرساخت های استان خوزستان هیچگاه از خاطر مردم پاک نمی شود و از آنجایی که بارش جدیدی در راه بوده و با وجود تذکرات مکرر شفاهی، تا کنون پیشگیری از وقوع سیل مجدد جدی گرفته نشده و لایروبی رودخانه ها و بازسازی سیل بندها صورت نگرفته که خواستار تسریع در انجام آن هستیم.



وی در ادامه در تذکری خطاب به روحانی و وزیر آینده میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: زیرگذر شوش و احداث آن همواره مورد تذکر واقع شده و به عنوان مطالبه عمومی مردم بوده که متأسفانه تا کنون آغاز نشده و خواستار تسریع در انجام آن هستیم تا از تصادف ها جلوگیری شود.



نوری همچنین در تذکر به وزیر راه عنوان کرد: با توجه به حوادث ناگوار که منجر به فوت می شود نسبت به تخصیص و تأمین سهمیه قیر و ساماندهی محورهای حادثه خیز روستاهای حوزه انتخابیه جهت رفاه مردم منطقه و زوار اربعین حسینی(ع) اقدام کنید.



این نماینده همچنین در تذکر به وزیر نیرو بیان داشت: علیرغم مکاتبات و جلسات مکرر در خصوص رفع مشکلات و نواقص موجود، آب شرب روستایی شوش اما متأسفانه تا کنون نتیجه مطلوب کسب نشده و مردم در تأمین آب شرب سالم مشکل دارند و انتظار تسریع در بررسی حل مشکل داریم هچنین تعرفه های سنگین آب بهای کشاورزی کمر کشاورزان را شکسته که باید نسبت به تخفیف و ساماندهی آن اقدام شود.



وی همچنین خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به قطبی بودن شوش دانیال به لحاظ کشاورزی نسبت به تأمین و تخصیص نهاده های کشاورزی به خصوص کود و تسریع در پرداخت خسارات ناشی از سیل به کشاورزان اقدام کنید و همچنین نهال کاری بیابان های خوزستان تعطیل شده گویا ریزگردها فراموش شده پس با بازرسی از محل به مجلس گزارش داده و موضوع را جدی بگیرید.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به جذب مربیان پیش دبستانی شد و خطاب به وزیر کشور نسبت به ارتقای برخی بخش ها تذکر داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 287610
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار