خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 10:57
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
شکرالهی در نطق میان دستورمطرح کرد:

لزوم ایجاد عدالت بر نظام پرداخت و جذب نیروهای متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته

نماینده مردم کهنوج در مجلس گفت: رئیس جمهور در راستای تقویت معیشت مردم و پیشگیری از کاهش قدرت خرید، افزایش حقوق و مزایای کارکنان، کارگران، و بازنشستگان را هر سال متناسب با نرخ تورم مدنظر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت منصور شکرالهی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن سلام و درود به مردم حوزه انتخابیه،گفت:با توجه به تحریم‌های خصمانه دشمنان و محدودیت‌های اعمال شده در فروش نفت که در گذشته منبع بودجه اصلی کشور بود، امروز از یک سو جهت رشد تولید و مهار تورم باید بیش از گذشته شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی مبنای عمل قرار گیرد.



وی ادامه داد:باید عدالت بر نظام پرداخت و جبران خدمات ، جذب و نگهداری نیروهای متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم همسو با سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغیه مقام معظم رهبری بیش از پیش در دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید ریاست جمهور و هیئت وزیران قرار گیرد.



نماینده مردم کهنوج،منوجان، رودبارجنوب،قلعه گنج و فاریاب  و جازموریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای تقویت معیشت مردم و پیشگیری از کاهش قدرت خرید مردم، از رئیس جمهور و هیئت وزیران تقاضا دارم؛ افزایش حقوق و مزایای کارکنان بخش دولتی و سازمان‌های عمومی و غیردولتی و کارگران، کارگران بخش خصوصی و بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق‌های مختلف بازنشستگی، هر سال متناسب با نرخ تورم مدنظر قرار گیرد.



شکرالهی توضیح داد:  با توجه به درخواست‌های مکرر موکلین من در شش حوزه انتخابیه بنده ،در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام رشد تولید مهار تورم نامگذاری شده است؛ از وزیر سمت تقاضا دارم ضمن ایجاد فرصت‌های معدنی و بی‌نظیر به سرمایه‌گذاران برای معادن تیتانیوم ،پروکروم، مس ،سیمان ایجاد بسترهای لازم برای راه اندازی صنایع وابسته ،جهت اشتغال پایدار را در دستور کار قرار دهند.



وی با تاکید بر صنایع بسته بندی،تاکید کرد:درخصوص توسعه و ایجاد صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی و سردخانه لازم است وزارتخانه های صمت،جهاد کشاورزی و کار ورفاه اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.



 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  ضمن تشکر از مجموعه وزارت نفت ،افزود: تسریع در تکمیل پروژه‌های نگین جازموریان در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی جازموریان که مورد تاکید ریاست جمهور است، خواستارم.همچنین نسبت به توزیع مناسب و به موقع سهمیه سوخت در بخش کشاورزی صنعتی و معادن اقدامات لازم را انجام دهند تا سوخت لازم به موقع به مصرف کننده واقعی برسد و از ایجاد زمینه‌های قاچاق سوخت جلوگیری شود.



شکرالهی بیان کرد:در جهت توسعه زیرساخت‌های حوزه راه و شهرسازی از وزیر راه و شهرسازی تقاضا دارم برای تسریع در تکمیل پروژه‌های در دست اقدام و راه‌های نیمه تمام بین شهری و روستایی و اصلاح نقاط حادثه خیز اقدامات لازم را مبذول دارند.



نماینده کهنوج و منوجان و رودبارجنوب و قلعه گنج و فاریاب در مجلس ضمن تقدیر و تشکر از وزیر بهداشت مطرح کرد: وزارت بهداشت تکمیل کادردرمانی پزشک و پرستار را متناسب با شاخص های  مربوط در بیمارستان‌های تحت پوشش با جذب پزشکان و پرستاران متخصص در ۶ حوزه انتخابیه بنده در دستورکار قرار دهند.با توجه به وسعت منطقه ، تقویت کیفیت خدمات اورژانسی و تامین آمبولانس مجهز متناسب با شاخص‌های مربوط مورد توجه قرار گیرد.



وی خطاب به وزیر ورزش تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان  تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در مناطق شهری و روستایی و ایجاد اماکن ورزشی روستایی مربوطه جهت ارتقای سطح اشتغال منطقه متناسب با اماکن روستایی ورزشی با روستاهای بالای هزار نفر را مد نظر و اولویت قرار دهد.



عضو مجمع نمایندگان استان کرمان مطرح کرد:وزارت کار و رفاه اجتماعی با توجه به محرومیت حوزه های انتخابیه، هماهنگی‌های لازم با  سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه جهت ارتقاء سطح اشتغال منطقه را با توجه به سطح پتانسیل منطقه در دستور کار قرار دهد.



وی خطاب به وزیر آموزش و پروش و علوم در ادامه افزود:از وزیر آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تقاضا دارم از طریق توجه و جبران خدمات مطلوب و خدمات رفاهی فرهنگیان و اساتید برای ارتقای کیفیت آموزش و تجهیزات آموزشی ؛باعث ایجاد حضور باانگیزه اساتید و معلمان در سر کلاس باشند.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از سرمایه‌گذاری‌های موفق بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در طرح معدنی استخراج تیتانیوم در کهنوج است، ادامه داد:جذب سرمایه‌گذار متعهد به اجرای این قرارداد در این معدن، با تلاش و درایت مدیران سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران محقق شده است که این اقدام شایسته تقدیر است؛ برای تسریع در کار و رسیدن طرح به بهره‌برداری از وزیر صمت و مدیران سازمان ذکر تقاضا دارم در چارچوب قوانین و مقررات ،مساعدت  لازم را برای سرمایه گذار اعمال کنند و با تلاش و درایت موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذار را مرتفع سازند .



نماینده مردم کهنوج،منوجان، رودبارجنوب،قلعه گنج و فاریاب  و جازموریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشاورزان تصریح کرد: از وزیر نیرو درخصوص خاموشی‌های پمپ کشاورزی که از مشکلات کشاورزان است؛ چاره‌ای اندیشیده شود. از وزیر جهاد کشاورزی برای جبران خساراتی که بر اثر سیل و رعد و برق در هفته‌های اخیر ایجاد شده است،حضور وزیر جهاد در منطقه را برای ترمیم و جبران خسارت مردم خواستارم.از ریاست مجلس  با توجه به حسن مدیریت،صعه صدر دانش لازم در مدیریت مجلس تشکر می کنم . از رئیس مجلس درباره بازدیدهای میدانی در مناطق کمتر توسعه یافته و  حضور سبزشان در منطقه جنوب کرمان و حوزه انتخابیه اینجانب از طرف مردم منطقه تشکر می‌کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 366710
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار