خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/12 - 11:55
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
عیسی زاده در نطق میان دستور:

قوانین و دستورات در خصوص ایثارگران مناطق جنگی اجرایی شود/ فرآینده اخذ برخی از مجوزها برای طرح‌ها عمرانی در کشور گم می‌شود

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه قوانین و دستورات در خصوص ایثارگران مناطق جنگی اجرایی شود، گفت: رئیس جمهور محبوب ایر ان امیدوارم اطلاع داشته باشید که فرآینده اخذ برخی از مجوزها برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در کشور آنچنان در پیچ و خم دستگاه‌های اداری از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور گم می‌شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهدی عیسی زاده در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با درود بیکران به روح پرفتوح امام وسلام خدمت ملت شریف ایران و آرزوی طول عمر طولانی برای رهبر فرزانه انقلاب وتبریک به مناسبت هفته بسیج و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان، گفت: امروز کشتار بی رحمانه و دسته جمعی کودکان،زنان، مردان، پیر و جوان در غزه توسط رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نشان داد که قصاوت و خونریزی آنان هیچ حدو مرزی ندارد و سکوت مرگبار سازمان‌های به اصلا ح حقوق بشر پوچ و بازیچه‌ای در دست امریکا جنایتکار بودند که بر تمام ملت‌ها جهان آشکار نمود.



نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مسئولیت تمامی خون‌های ریخته شده در غزه به عهده آمریکا است ، لازم و ضروری است تمام جهان اسلام در قطع روابط اقتصادی خود با رژیم جعلی اسرائیل اقدام نمایند. رهبر انقلاب فرموند؛ اگر خطر نابودی رژیم غاصب را تهدید نمی‌ کرد سران امریکا، انگلیس،فرانسه و آلمان این اشرار عالم خود را محتاج نمی‌دیدند که پشت سر هم به فلسطین اشغالی بیایند و اظهار همبستگی داشته باشند.



عیسی زاده با بیان اینکه ضربه فلسطین به رژیم غاصب بسیار مهلک و کاری بوده است، یادآور شد: امروز اسرائیل از پا افتاده است و می‌خواهند این رژیم را سرپا نگهدارند و می‌گویند با چراغ سبز آمریکا رژیم صهیونستی وار دغزه شده است، بنده می‌گویم با چراغ آشکار و با دستور مستقیم آمریکا وارده شده است، آن ژنرال آ مریکایی می‌گوید تا دیر نشده بایدمستقیما  با خود ایران مذاکره داشته باشیم چرا که اوضاع اسرائیل بحرانی است و حقیقت دهد.



این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور؛ یاداور شد: آقای رییسی ، رئیس جمهور محبوب ایر ان امیدوارم اطلاع داشته باشید که فرآینده اخذ برخی از مجوزها برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در کشور آنچنان در پیچ و خم دستگاه‌های اداری از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور گم می‌شود و موجب توقف پروژه‌های زیربنایی و حیاتی کشور شده است.



وی درادامه تاکید کرد:  فرایند طاقت فرسای اخذ مجوز ۲۳، اخذ مجوز از سامانه‌های تضامنی، اخذ مجوز از سامانه پروانه‌های وزارت بهداشت و درمان ، اخذ مجوز از اداره استخدامی کشور برای برای راه اندازی واحدهای اجرایی در شهرستان‌های جدید التاسیس و اخذ مجوز از نظام بانکی برای دریافت تسهیلات ماده ۵۶ و صدها مجوز دیگر نشان می‌دهد که هنوز در کشور عده‌ای نمی‌توانند خود را همگام با جناب عالی برای اقدامات جهادی و انقلابی نمایند،به عنوان نمونه راه سازی جاده میاندوآب ،میانه با ۹۶ درصد پیشرفت و با گذشت ۳۳ سال هنوز در اخذ مجوز سامانه تضامنی از برنامه بودجه برای گرفتن ماده ۵۶ است و بیش از یک سال در پیچ و خم ادارات مانده‌اند.



وی در ادامه یادآور شد: بیمارستان شهید عباسی میاندوآب تنها بیمارستان در منطقه است که از کمبود پزشک اعم از مجموعه متخصص به ویژه در شهرستان های محروم و همچنین گرانی و کمبود دارو مردم عزیز را کاملا ناراحت و نگران کرده است.



این نماینده مجلس در ادامه افزود: به دلیل عدم اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و به رقم آوردن خیرین مدرسه ساز متاسفانه کمبود اعتبار باعث توقف فعالیت‌های این مدارس شده است، لازم است هرچه سریعتر عزیزان سازمان برنامه و بودجه در این خصوص تامین اعتبار نمایند.



وی ادامه داد: از جمله اقدامات اساسی در حوزه انتخابیه تکمیل و تامین آب شرب میاندوآب در روستاهای حوزه انتخابیه که توسط وزیر محترم نیرو و همچنین تکمیل پروژه‌های احداث کانال‌های یک و دو توسط وزارت نیروی محترم، کانال‌های ۳ و ۴ و همچنین نهرهای سنتی توسط جهاد کشاورزی در این دشت سرسبز و زیبای میاندوآب که ۹۰ هزار هکتار است، صورت گیرد، این پروژه بیش از ۶۰ سال است که ادامه دارد ،مردم عزیز و آقایان وزیر نیرو و جهاد  یک دقیقه خود را به جای کشاورزان بگذارید، ای نمایندگان عزیز شما هم یک دقیقه میاندو آبی شوید، ۶۰ سال است که طرح پروژه عمرانی اجرا شده نهرهای سنتی را بر هم زده‌اند و کانال‌ها مدرن هنوز اجرایی نشده است، ما در این دشت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ چطور می‌توانیم محصولات کشاورزی را آبیاری کنیم درد خود را به که بگوییم، چندین بار بنده در دوره هشتم و نهم و دوره یازدهم مجلس این مسئله را مطرح کرده‌ام، کو گوش شنوا ! چه کسی باید صحبت‌های من را بشنود؟ حتی هیئت رئیسه نیز صحبت‌های بنده را گوش نمی‌کند، حداقل یک تذکری در این خصوص بدهید.



نماینده مردم میاندوآب خطاب به وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طرح‌های هادی در روستاها به همت مردم عزیز و و اعتباراتی که در اختیار نماینده قرار داده شده  بحمدالله راه‌اندازی شده است، انتظار می‌رود بنیاد مسکن و دولت محترم پای کار بیایند و اجازه ندهند مردم از روستاها کوچ کنند و به حاشیه نشینی شهرها بیایند، اکنون باید دست مردم عزیز را بگیریم. برادر عزیزم جناب آقای بذر پاش احداث فرودگاه جنوب استان آذربایجان غربی بر اساس حکم بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به لحاظ ترافیک سنگین شهرستان میاندوآب به تکمیل کنار گذر شمالی و جنوبی نیازمند است،تقاضا دارم به داد مردم عزیز برسید.



عیسی زاده در پایان خطاب به هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: قوانین و دستورات در خصوص ایثارگران عزیز مناطق جنگی تا به امروز اجرایی نشده است و همچنین ساماندهی کارکنان دولت نیز هنوز اجرایی نشده است.



حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق میان دستور عیسی زاده، اظهار داشت: نکات دقیقی در نطق ایشان در خصوص مشکلات مردم به ویژه مشکلات کارکنان دولت، مشکلات ناشی از خشکسالی و بحث حقوق کارگران مطرح شد و آنچه که پس از نطق مطرح شد مزاح دوستانه و صمیمی بود و از این صحبت ها کسانی سوءاستفاده نکنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372383
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار