خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/03 - 19:05
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
شوشتری در نطق میان دستور:

عزت، حکمت و مصلحت باید اصول بنیادین در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها باشد

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: در مواجهه با بحران‌های فرا رو و مدیریت آنها سه‌گانه‌ عزت، حکمت و مصلحت، ترسیم‌شده توسط مقام معظم رهبری هم‌چنان باید اصول بنیادین برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باشد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، هادی شوشتری در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: با نگاهی اجمالی به جایگاه کشور در نظام بین المللی و چالش های فراروی، ضمن سپاس و قدردانی از وحدت مردم و جریان های مختلف سیاسی در مقابله با تروریستی شناختن سپاه پاسداران که بر خلاف تمامی موازین بین المللی صورت گرفت، باید یادآور شد که در مواجهه با بحران‌های فرارو و مدیریت آنها سه‌گانه‌ عزت، حکمت و مصلحت، ترسیم‌شده توسط مقام معظم رهبری هم‌چنان باید اصول بنیادین برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باشد.



نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حل مشکلات دوجانبه با بعضی کشورهای منطقه و بازیگران فرامنطقه‌ای، حل پرونده‌های منطقه‌ای، پیمان‌های چندجانبه مالی و امنیتی در سازمان‌های بین‌المللی جزء ‌موضوعات تخصصی و پیچیده بوده و باید با کار دقیق کارشناسی و با رویکرد خردگرایانه و هوشمندانه و با در نظر گرفتن عزت‌، حکمت و مصلحت نظام و مردم حل و فصل شود و با اجتناب از حرکت‌های هیجانی و پرهیز از بازی در میدان طراحی‌شده توسط آنان، مکر بدخواهان این ملک و مردم را به خود آنان بازگردانیم.



وی ادامه داد: کشور ایران اسلامی به لحاظ استقرار جغرافیایی به تعبیر جغرافی دانان سیاسی در چهارراه حوادث دنیا قرار گرفته است.



این نماینده مردم در مجلس دهم در این راستا، اظهار کرد: نقطه اتصال آسیا و اروپا، نقطه تلاقی کریدور شمال به جنوب، مرکز ثقل و گرانیگاه ترانزیت سوخت از مهم‌ترین پارامترهای این منطقه است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: کشور ما با ۱۵ کشور دنیا همسایه بوده و در جدول جهانی از حیث تعدد و کثرت همسایه رتبه سوم جهانی را دارد، هر کدام از این ۱۵ کشور همسایه، دارای مختصات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خاص خود هستند و با سایر کشورها تفاوت ماهوی دارد.



شوشتری گفت: سیاست اصولی حسن همجواری مندرج در فصل دهم قانون اساسی و کلام معصوم(ع) که فرمود اول همسایه و سپس خانه که قطعا در مقیاس کلان اهمیت مضاعف دارد، اقتضا می‌کند که موضوعات در ابعاد مختلف دوجانبه با هریک از این کشورها با دقت رصد شود.



نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه باید با عطف توجه و در روند تکاملی بهبود و ارتقای روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای محیط پیرامون را سیاست‌گذاری، اجرا و فرآیند آن را نظارت و کنترل کند.



وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: تسریع در تامین مالی و انتخاب سرمایه گذار و پیمانکار اجرایی پروژه راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد، پروژه ای که محرک توسعه پهنه شمال شرق کشور است و استان های شمالی کشور را به مشهد به عنوان دومین کلانشهر کشور به یکی از بزرگترین اماکن مقدس دنیا متصل خواهد کرد، امری ضروری است.



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: همچنین سرمایه گذار و پیمانکار قطعه دوم آزادراه چناران-قوچان که ورودی جدیدی برای گردشگران و زائران بارگاه شریف رضوی از محور شمال کشور، موجب کاهش بار ترافیکی خواهد شد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: تسریع در تکمیل محور میانی بام-سبزوار و میامی و محور امیرآباد در شهرستان فاروج استان خراسان شمالی امری ضروری است.



شوشتری خطاب به وزیر کشور، گفت: تسریع در اجرای تقسیمات کشوری در شهرستان قوچان، ارتقاء چندین دهستان به بخش و البته تبدیل یک منطقه به شهر امری ضروری است.



نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: تسریع در بهره برداری مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قوچان و تسریع در فرآیند اجرایی مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فاروج امری ضروری است.



وی خطاب به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ادامه داد: ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی قوچان، انجام زیرساخت های دو منطقه نمونه گردشگری دره تبارک و شمخال و انتخاب شهر فاروج به عنوان پایتخت آجیل کشور امری ضروری است.



این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر نفت، اظهار کرد: تسریع در پروژه گازرسانی به 12 روستای باقی مانده بخش باجگیران در شهرستان قوچان امری ضروری است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو، افزود: اجرای خط میانی سد تبارک و اقدام لازم برای تامین آب شرب پایدار در شهر قوچان و سایر شهرهای حوزه انتخابیه امری ضروری است.



شوشتری خطاب به وزیر علوم، گفت: تکمیل طرح جامع دانشگاه صنعتی قوچان، اجرای سلف سرویس و سالن ورزشی در این دانشگاه امری ضروری است.



نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی، تصریح کرد: اجرایی کردن مصوبه هیات وزیران در خصوص بازارچه مرزی باجگیران امری ضروری است.



وی خطاب به وزیر بهداشت، ادامه داد: ارتقاء سطح مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان قوچان و تکمیل کادر درمانی بیمارستان شهر فاروج امری ضروری است.



این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: راه اندازی مجدد پردیس دانشگاه فرهنگیان در قوچان امری ضروری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 278737
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار