خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/21 - 12:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
چنارانی در تذکر شفاهی:

جامعه دامپروری و مرغداری با مشکلات عدیده روبرو است

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: امروز تأمین کنندگان امنیت غذایی ما جامعه دامپروری و مرغداری در آستانه سال جدید با مشکلات عدیده روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز تأمین کنندگان امنیت غذایی ما جامعه دامپروری و مرغداری در آستانه سال جدید با مشکلات عدیده روبرو هستند که بلااستثنا جزء بی‌کفایتی و بی‌برنامگی مجموعه شما است.



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود دو ماه است که این افراد با مشکل تأمین کنجاله و سویا و عدم بارگیری شرکت‌ها به خصوص آواتجارت صبا به دلایلی که خودتان مقصر آن هستید، تولیدکنندگان را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.



وی اضافه کرد: جناب آقای وزیر دامداران و مرغداران حدود دو ماه است که وجه نهاده‌ها را در سامانه بازارگاه پرداخت کردند و هنوز بارشان تحویل داده نشده، با توجه به ایام پایانی سال و تعطیلات و ممنوع شدن تردد کامیون‌ها در جاده‌ها، نفس‌های آخر خود را می‌کشند، چرا فریاد این عزیزان را نمی‌شنوید، چرا هشدارهای بزرگان این صنعت را از سال قبل جدی نگرفتید.



چنارانی تصریح کرد: زنده به گور کردن جوجه‌ها را یادتان رفته، کشتار دام‌های مولد آبستن را یادتان رفته که امروز در تکاپوی خرید گوشت از کشورهای دیگر هستید، چرا درس عبرت نمی‌گیرید؟



وی افزود: شما قول دادید وامی که به عنوان دامدارکارت در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهید قابل تمدید باشد، اما امروز به من خبر دادند که بانک کشاورزی آن را تمدید نمی‌کند؛ تولیدکنندگان ما با این اوضاع چگونه نهاده از بازار آزاد تأمین کنند./




پایان پیام


  • کد خبر : 358761
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار