خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/16 - 13:38
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
یوسف‌نژاد قرائت کرد

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:



- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم همکاری با دستگاه های دیگر جهت کنترل قیمت کاذب و حبابی زمین و مسکن اعم از خرید، رهن و اجاره، همچنین به وزیر کشور؛ تسریع در تامین امنیت بیش از 200 گروه کشاورز، مهاجم در منطقه برخوار و جنوب کرمان منطقه قلعه گنج، همچنین به وزیر کشور؛ تسریع در تخصیص مبلغ 500 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز برای اصلاح فوری خط انتقال فاضلاب خیابان طالقانی شاهین شهر با توجه به گزارش مدیریت بحران مبنی بر ریزش این خیابان و خسارات مالی و جانی وارده بر شهروندان، همچنین به وزیر خارجه؛ تسریع در ایجاد شرایط رفت و آمد کشاورزان فرا سرزمینی، کشاورزان ایرانی که به ویژه در کشور عراق اقدام به کشت کرده اند و به خاطر شیوع ویروس کرونا امکان ورود به آن کشور را ندارند، به وزیر امور اقتصاد و دارایی؛ لزوم بررسی نحوه  ارائه خدمات در حوزه مالیاتی بخش میمه و اصلاح فعالیت این حوزه با توجه به ارسال گزارشات نارضایتی مردم در زمینه پرونده های مالیاتی.



- تذکر سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر به وزیر اقتصاد و دارایی؛ لزوم توجه به نحوه فروش املاک و اموال دولتی که خلاف منافع مردم است، تذکر به وزیر بهداشت؛ با توجه به اینکه خمینی شهر در موضوع شیوع کرونا جزء مناطق قرمز است نسبت به تجهیز مناطق درمانی، تامین ماسک و مواد ضدعفونی و حمایت مادی از کادر درمانی و پرستاران این شهرستان تمهیدات لازم صورت گیرد.



- تذکر علی اکبری  نماینده شیراز به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ با توجه به اینکه خودروهای ثبت نامی مردم با تاخیر تحویل داده می شود علت عدم تحویل مدارک خودرو مانند برگ سبز، کارت خودرو و کارت سوخت، همزمان با تحویل کارت خودرو چیست.



- تذکر سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر به رئیس جمهور؛ ناکارآمدی و دخالت های غیرقانونی معاون پارلمانی رئیس جمهوری هزینه دولت را بالا برده است ضروری است که رئیس جمهور فردی مومن، انقلابی و قانونمند را جایگزین کند.



-تذکر ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد، تیران و کرون به وزیر اقتصادی و دارایی؛ لزوم اجرای اعمال تخفیف در واگذاری سهام صندوق های سرمایه گذاری با توجه به اینکه همه مردم از آن استفاده نمی کنند.



-تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، کلات به وزیر اقتصاد و دارایی؛ چرا مسئله تامین مادی بنگاه های اقتصادی کشور مورد توجه متولیان اقتصادی کشور نیست در شرایطی که دولت طرح مناسبی برای تامین منابع مالی بنگاه های فوق ارائه نداده است چرا تصویب آئین نامه و اجرای ماده 8 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور از کالاهای ایرانی که یک راه حل جامع تامین مالی مبتنی بر قرارداد می باشد مورد توجه دولت قرار نگرفته است، همچنین به وزیر اقتصاد و دارایی؛ در شرایطی که رئیس جمهور درخواست راه حل اقتصادی کرده است چرا پیگیری راه حل های نوین مجلس برای بهبود فضای کسب و کار از دستورکار وزارت اقتصاد خارج شده است در حالی که انتظار می رفت آئین نامه ماده 8 قانون حداکثر استفاده از توان داخلی بسیار سریع تر از مهلت مقرر تهیه شود با توجه به اینکه 8 ماه از این مصوبه گذشته است، آیا رئیس جمهور و دولت از ظرفیت های این ابزار مطلع هستند؟



- تذکر علی وقف چی نماینده زنجان، طارم به وزیر کشور؛ عدم ارسال پرونده تکمیلی ارتقاء دهستان قره بوطه به شهر توسط استانداری زنجان با گذشت بیش از 2 سال پیگیری مجدانه توسط اینجانب، همچنین به وزیر کشور؛ با وجود صدور مجوز انتقال پسماند شهر زنجان متاسفانه هیچگونه اقدام موثری از طریق استانداری صورت نگرفته است، همچنین به وزیر کشور؛ عدم ایجاد شهرداری گیلوان توسط استانداری زنجان با وجود اینکه بیش از 14 ماه از بخش شدن آن می گذرد.



- تذکر سیدمصطفی ذوالقدر نماینده میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد و سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر به وزیر نیرو؛ لزوم تسریع در تخصیص اعتبار پروژه مصوب شده سد بابک بشاگرد.



- تذکر منصور مرادی و محسن بیگلری نمایندگان مریوان و سقز به رئیس جمهور؛ علت عدم اعمال افزایش 50 درصدی امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه بندی حقوق پرسنل و نیروهای کتابخانه های عمومی کشور چیست؟



- تذکر احمد سالک نماینده اصفهان به رئیس جمهور؛ شما را به خداوند بزرگ در این شرایط کشور به داد معیشت مردم برسید. شما قول دادید تورم یک رقمی شود، اما الان تورم وحشتناک است، از طرفی گرانی سرسام آور کالاها کمر مردم را شکسته است، چرا نظارت نمی کنید؟



- تذکر سید محمدباقر عبادی نماینده بیرجند به رئیس جمهور؛ چرا دولت برای مهار تورم و نظارت بر قیمت ها اقدام نمی کند؟



- تذکر سید حمایت میرزاده نماینده گرمی به وزیر آموزش و پرورش؛ علت عدم اجرای قانون بودجه سال 92 در مورد اعمال مدرک دوم فرهنگیان چیست؟



- تذکر حبیب الله دهمرده به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ همانطور که مستحضرید یکی از ظرفیت های منحصربه فرد سیستان مسائل میراثی و فرهنگی سیستان که به بهشت باستان شناسان و شرق شناسان شهرت یافته، متاسفانه علی رغم قول های فراوان اکثر این میراث گرانبها در حال از بین رفتن است. آقای وزیر چرا این همه تاخیر و انفعال!/



پایان پیام



 

  • کد خبر : 297480
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار