خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/17 - 13:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی:

گسترش همکاری‌های چندجانبه میان کشورهای حاشیه دریای خزر مغفول مانده است

عضو کمیسیون امنیت ملی قوه مقننه اعتقاد دارد کشورهای حاشیه دریای خزر می توانند با گسترش همکاری های چندجانبه به همکاری در عرصه های علمی، عملیات های جستجو و نجات، مبارزه با مواد مخدر و غیره بپردازند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با پیشنهاد وزیر امور خارجه ترکمنستان برای برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه پنج کشور حوزه دریای خزر، گفت: توجه به کشورهای همسایه و افزایش روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره  در در رویکرد دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مشهود است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بر این اساس توسعه ارتباطات با کشورهای پیرامون دریای خزر اعم از  ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و روسیه دارای اولویت است.



وی با یادآوری سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه، ادامه داد: در دیدار با مقامات روسی، تاکید جدی بر برگزاری نشست مذکور شد زیرا ظرفیت های مختلفی در این کشورها وجود دارد که نتوانسته ایم از آن بهره مند شویم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همکاری در عرصه های علمی، عملیات های جستجو و نجات، مبارزه با مواد مخدر و  غیره از جمله مسائلی است که باید از سوی کشورهای حاشیه دریای خزر مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد : در واقع تداوم توسعه روابط دوستانه نیازمند گسترش همکاری های چندجانبه و فراهم کردن نشست مشترک میان کشورهای یاد شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 339680
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار