خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/16 - 13:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
فتحی:

کردها دلبستگی خود به نظام و میهن عزیزمان را از ابتدای انقلاب تا کنون اثبات کرده‌اند

عضو مجمع نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در ایران شاهد رشد نیروهای نخبه کرد و اهل سنت هستیم، گفت: کردها دلبستگی خود به نظام را در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها نشان داده‌اند و امروز نیز هم‌پیمان با آرمان‌های انقلاب، حافظان اصلی میهن عزیزمان هستند.

محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح مبنی بر اینکه «قوم کرد نیز یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند»، اظهار داشت: قانون اساسی به عنوان سندی که میثاق ملی شناخته می‌شود، با در نظر گرفتن تنوعات مذهبی، زبانی و قومی در ایران، مهمترین مرجع و مبنای تدوین سیاست قومی در ایران محسوب می‌شود. مقام معظم رهبری نیز به عنوان بالاترین مقام کشور نگاه پدرانه‌ای به همه اقوام و مذاهب کشور دارند و در سخنرانی اخیر نیز شاهد این نگاه رهبری معظم انقلاب در خصوص دو قوم کرد و بلوچ بودیم.



عضو مجمع نمایندگان اهل سنت با تاکید بر اینکه در ایران شاهد رشد نیروهای نخبه کرد و اهل سنت هستیم، بیان کرد: اکنون «امیر شهرام ایرانی» فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرن از بین نیروهای متعدد اهل سنت و کرد زبان نیروهای مسلح است که در سطح بسیار بالای نظامی از سوی مقام معظم رهبری به این سمت منصوب شده‌اند.



عضو مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: کردها همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به میهن، اسلام و نظام علاقمند هستند و دلبستگی خود به نظام را در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها نشان داده‌اند و امروز نیز هم‌پیمان با آرمان‌های انقلاب، حافظان اصلی میهن عزیزمان هستند.



فتحی با اشاره به اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم، ادامه داد: روح حاکم بر قانون اساسی جمـوری اسلامی ایران، بیانگر پذیرش راهبرد مهمی به نام وحدت است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز بارها در گفتار و عمل بر آن تاکید داشته‌اند.



نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موانع موردی در زمینه حقوق اقوام و اقلیت‌های مذهبی وجود دارد، ناشی از تنگ نظری و سوءمدیریت برخی افراد است که نباید به نام موضع نظام نوشته شود که در این زمینه نیز باید همواره به دنبال تسهیل‌گری باشیم تا همه افراد بتوانند بدون مشکل مسیر توسعه فردی و اجتماعی را جدای از تفاوت‌های قومی و مذهبی طی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 349798
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار