خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/07 - 10:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی:

واشنگتن از نفوذ و تاثیر کرملین بر کاخ سفید می ترسد / ایالات متحده قصد حل اختلافات با روسیه را ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با مصوبات کنگره ، عملا حکومت ایالات متحده قصدی برای حل اختلافات و تنش ها با روسیه ندارد.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تحلیل نوع تحریم های کنگره و سنای آمریکا علیه روسیه ، گفت: باتوجه به شائبه حمایت کرملین از دونالد ترامپ در جریان انتخابات الکترال ، این ابهام به یک دغدغه کشنده در فضای سیاسی ایالات متحده تبدیل شده است.



نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس گفت: گنجاندن نام روسیه در مصوبه ای که به تحریم ایران مربوط بود را باید اقدامی جدی در جهت مقابله با ترس از نفوذ کرملین در تصمیمات کاخ سفید باید قلمداد کرد.



وی در ادامه افزود: جمهوری خواهان و دموکرات ها منهای این که چه کسی رئیس جمهوری آمریکا باشد روی تقابل با روسیه اشتراک نظر دارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مصوبه تحریم روسیه منجر به محدودیت اختیارات رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد که نشان دهنده نوعی جنگ داخلی بین کنگره و کاخ سفید است.



وی در تحلیل نوع واکنش روسیه گفت: ولادیمیرپوتین در چند مرحله اقدامات تقابلی تدارک دیده اند که مرحله نخست آن با اخراج دیپلمات های آمریکایی به نوع واکنش دیپلماتیک نشان داد.



این نماینده مجلس دهم گفت: رئیس جمهوری روسیه تاکید داشته است که پس از اقدامات دیپلماتیک واکنش های عملی نیز در دستور کار مسکو قرار خواهد گرفت.



وی در تحلیل چشم انداز تقابل آمریکا و روسیه ، گفت: باتوجه به تغییر هیات حاکمه آمریکا با حضور ترامپ ، روسیه گمان می کرد که در مناسبات مسکو – واشنگتن توانایی تعامل در موضوعات مورد اختلاف را به دست آورده است.



رحیمی گفت: به نظر می رسد که با مصوبات کنگره ، عملا حکومت ایالات متحده قصدی برای حل اختلافات و تنش ها با روسیه ندارد.



گفتنی است که سنای آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه، ایران و کره شمالی تصویب کرده است که این لایحه تحریم‌ها با امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به قانون تبدیل می‌شود.



مسکو در واکنش به تحریم‌های جدیدی که از سوی آمریکا علیه این کشور مطرح شده، این تحریم‌ها را "غیرقانونی" دانست.



مسکو تحریم‌های آمریکا را بر خلاف اصول قوانین بین‌الملل دانست و تاکید کرد، روسیه نیز این حق را برای خود قائل است که بر اساس اصل مقابله به مثل، اقداماتی را علیه منافع آمریکا اتخاذ کند.



همچنین وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که دیروز (جمعه) منتشر کرد، از طرف آمریکایی خواست تعداد دیپلمات‌های خود در خاک روسیه را به ۴۵۵ تن کاهش دهد تا تعداد آنها با تعداد دیپلمات‌های روس حاضر در خاک آمریکا برابر شود.



وزارت خارجه روسیه هم‌چنین امکان دسترسی آمریکا به برخی تسهیلات و ساختمان‌هایش در مسکو را از اول اوت ممنوع کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 206008
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم