خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/21 - 10:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
آقازاده دافساری:

همواره وزرا تمایل داشته‌اند مسئولان استانی برای همه امور از آنها اجازه دریافت کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد آزادی عمل، پویایی و خلاقیت با تحقق تمرکززدایی صورت می گیرد اما به دلیل عدم تحقق این امر، امروزه شاهد ناکارآمدی در عرصه های مختلف هستیم.

سید علی آقازاده دافساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، گفت: تمرکززدایی یکی از مولفه های اجرای دقیق و درست آمایش سرزمین خواهد بود.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه دولت ها همواره تاکید بر تمرکززدایی داشته اند، اظهار کرد: در واقع دولت ها به طور مستمر بر افزایش اختیارات استان ها تاکید کرده اند اما این مهم صرفا در حد یک حرف باقی مانده است و تاکنون این مهم در سطح کشور اجرایی نشده است.



وی ادامه داد: باید اذعان کرد مسئولان و وزرایی که در تهران نشسته اند مایل هستند مسئولان استانها برای همه امور از آنها اجازه دریافت کنند و برای سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و غیره نیز فقط دیدگاه های آنها را به صورت مکتوب و کلیشه ای دریافت کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی آزادی عمل، پویایی و خلاقیت که با تحقق تمرکززدایی صورت می گیرد، امروزه دیده نمی شود و شاهد ناکارآمدی در عرصه های مختلف هستیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک باید کمک کنیم تا استانها در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها مشارکت فعال داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 326900
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار