خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 12:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی مجلس:

هراس از نفود ایران، دلیل افزایش سفر مقامات امنیتی کاخ سفید به منطقه است

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد سفر پمپئو و دیگر مقامات امنیتی آمریکا به منطقه بدلیل هراس از کمرنگ شدن نقش این کشور در غرب آسیا است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر پمپئو به اراضی اشغالی برای رایزنی درباره ایران، گفت: مقامات کاخ سفید هم اکنون به سمت انزوای بین المللی گام برمی دارند از این رو نگرانی شدیدی برایشان ایجاد شده است.



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفر پمپئو و دیگر مقامات امنیتی آمریکا به منطقه بدلیل هراس از کمرنگ شدن نقش این کشور در غرب آسیا و همچنین نگرانی از آینده همپیمانانشان در منطقه است.



وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در حال تلاش ایجاد ائتلاف منطقه ای با حضور همپیمانانشان هستند، ادامه داد: به عنوان مثال شورای همکاری خلیج فارس پس از کم رنگ شدن حضور ایالات متحده در این مناطق شکل گرفت تا برخی نگرانی مقامات کاخ سفید را از بین ببرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه آمریکایی ها می خواهند خلاء قدرت در منطقه را از بین ببرند و در این بین جلوی نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران را بگیرند، تصریح کرد: در واقع آمریکایی ها دریافته اند هزینه های زیادی در منطقه کرده اند اما در مقابل دستاورد خاصی به همراه نداشته اند؛ این مهم در حالیست که افکار عمومی منطقه نیز بر علیه آنها شکل گرفته است.



رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها می خواهند به همپیمانان خود خطر قدرت ایران را گوش‌زد کنند، خاطرنشان کرد: در واقع آنها می خواهند با ایجاد هراس و نگرانی، زمینه ائتلاف یاد شده را فراهم کنند تا متحدانشان در معرض آسیب قرار نگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297636
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار