خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/18 - 16:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
برزگر کلشانی در پی سفر سرزده پمپئو به بغداد:

نگرانی آمریکا از قدرت نظامی ایران و تهدید امنیت آنها کاملا به جا است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است هرچقدر که آمریکا تلاش کند تا بتواند امنیت نیروهای نظامی خود را در منطقه تأمین کند، فایده‌ای ندارد و کشورهای منطقه نیز با آنها همکاری نخواهند کرد.

شهروز برزگر کلشانی  در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر سرزده پمپئو به بغداد و تلاش برای حفاظت از نیروهای نظامی آمریکا در منطقه از طریق عراق، گفت: نام بردن از ایران به عنوان یک گروه تروریستی در واقع سنتکام را به خطر انداخته است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی که نیروهای نظامی در منطقه مشابه نیروی سپاه پاسداران ایجاد می شود این پالس به آمریکا داده می شود که تمامی این گروه ها با ایران همکاری دارند و بر اساس سیاست های آنها فعالیت می کنند که در نهایت می تواند برای نیروهای نظامی آمریکا خطرآفرین باشد.



وی در ادامه با بیان اینکه طبق قوانین بین المللی حق اقدام متقابل را داریم و می‌توانیم سنتکام را در لیست گروه های تروریستی قرار دهیم، عنوان کرد: اگر سپاه نبود در حال حاضر داعش در اروپا در حال جنایت بود لذا اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه میدانی در منطقه و جهان بی نظیر است و همچنان به ایستادگی در برابر یکجانبه گرایی آمریکا ادامه می دهد.



برزگر کلشانی اضافه کرد: آمریکا باید بداند رژیم صهیونیستی هزینه حضور نیروهای نظامی این کشور در منطقه را بالا برده و آنها جایی در این ناحیه از دنیا ندارند لذا نگرانی آنها از حضور در منطقه و امنیت خود کاملا به جا است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تجارت 20 میلیارد دلاری ایران و عراق خاطرنشان کرد: مرز مشترک، همسایگی، بازارچه های مشترک مرزی و پایانه های مرزی دو طرف، همچنین صادرات برق، گاز و مواد غذایی از ایران به عراق همه و همه باعث می شود آمریکایی ها نتوانند مانع فروش کالاهای ایرانی در عراق شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 279826
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار