خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/27 - 10:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
صالحی:

بسیاری از املاک بانکها بلااستفاده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ بنگاه داری بانک همچنان حاکم بوده و بسیاری از املاک خریداری شده توسط بانکها خالی و استفاده‌ای از آن نمی شود.

مسلم صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به «ریشه‌یابی مشکلات در زمینه بنگاه‌داری بانکها» ،گفت: متاسفانه نگاه حاکم مدیران ارشد بر سیستم بانکی کشور بر پایه بنگاه‌داری است.



نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه بانکها به بنگاه داری از 50 سال اخیر وجود داشته است، افزود: در این نگاه، ما به جایی اینکه پول مردم را به چرخه تولید وارد کنیم و به جایی اینکه این منابع در قالب تسهیلات به مردم داده شود، صرف بسیاری از املاک خریداری شده بانکی می‌شود.



بسیاری از املاک خریداری شده توسط بانکها خالی است و استفاده‌ای از آن نمی شود



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از املاک خریداری شده توسط بانکها خالی است و استفاده‌ای از آن نمی شود، بیان کرد:  زمین و ملک در کشور ما به عنوان یک سرمایه تلقی می‌شود، لذا این مسئله  بر ذهنیت مدیران ارشد سیستم بانکی در خریداری ملک تاثیر بگذارد.



اراده دولت بر فروش اموال بانکی نیست



صالحی با بیان اینکه اگر اراده دولت بر فروش اموال بانکی باشد، قطعا سیستم بانکی کشور تمکین خواهد کرد،گفت: سیستم بانکی باید این منابع را در تولید سرمایه گذاری کند اما این اتفاق رخ نمی دهد و بنگاه داری همچنان حاکم است.



باید با هرگونه بنگاهداری بانکی برخورد شود



عضو کمیسیون اقتصادی با بیان سیستم بانکی باید در راستای انجام بنگاهداری جریمه شود، بیان کرد: با این حال در قانون مهم مجلس در زمینه اصلاح نظام بانکی برخی موارد در این بخش دیده شده است که باید به درستی اجرایی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 373166
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار