خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/03 - 09:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نانواکناری:

نسل‌کشی مسلمانان میانماری در سایه تامین منافع اسرائیل و آمریکا/ دولت میانمار حاضر به مذاکره برای حل معضل نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید دارد: اسرائیل و آمریکا با کمک به دولت و ارتش میانمار تنها به فکر تامین منافع خود بوده و برای نسل‌کشی مسلمانان اهمیتی قائل نیستند.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص وضعیت میانمار و ارتباط با اسرائیل علی‌رغم تحریم از سوی آمریکا و اروپا، گفت: آمریکا هرچند اقدام به تحریم یا تصمیم به تحریم ارتش میانمار گرفته است اما بر اساس تجارب گذشته، آمریکا همیشه در نسل کشی‌ها و حمایت از آنها نقش موثر داشته است، همانگونه که عربستان سعودی بر آتش یمن دامن زده و به کاهش مشکلات کمک نکرده است.



نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نگاه آمریکا به تحریم ارتش میانمار همانند کمک‌های اسرائیل در فروش تجهیزات و سلاح و آموزش‌های نظامی میانماری‌ها، انسانی نیست، لذا اطمینان کامل از عدم مقابله آمریکا با فجایع نسل کشی میانمار حاصل شده است.



وی افزود: این کشورها برای تامین منافع خود در میانمار حاضر به کشته شدن هزاران نفر هستند، آمریکا با کمک اسرائیل جنگ‌های نیابتی را به راه انداخته تا جایی که سرانجام آنها به نسل‌کشی رسید. اسرائیل با فروش سلاح به دولت و ارتش میانمار تنها منافع خود را در نظر گرفته و به نسل‌کشی مسلمانان نمی‌اندیشند.



نانواکناری با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال نجات انسان‎‌ها نیستند، ادامه داد: از این رو هر کشور و مردم آزاده‌ای که امکان برقراری ارتباط با دولت میانمار را دارند باید پیش قدم شوند، سران کشورهای اسلامی قطعا نقش محوری می‌توانند داشته باشند اما متاسفانه وابستگی به آمریکا مانع از این اقدامات شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور پیگیر بهبود وضعیت مسلمانان میانمار است، اما به جهت محدودیت‌های موجود تنها توانسته به ارسال کمک‌‌های مردمی و انسان دوستانه به پناهجویان میانماری در بنگلادش بپردازد، البته درخواست برای سفر هیاتی ایرانی جهت مذاکره با دولت میانمار شده اما تاکنون حاضر به این گفت‌وگو نشده‌اند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ الجزیره در گزارش خود نوشته است: آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه میانمار به اجرا گذاشته‌اند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به فروش تسلیحات به میانمار و همچنین آموزش نظامیان میانماری پرداخته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 216352
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار