خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 09:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

مشارکت ایران در گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز» سبب حل و فصل مشکلات منطقه می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد حضور ایران در گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز» می تواند به حل و فصل مشکلات در منطقه قفقاز جنوبی کمک شایانی کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تاکید روسیه و ترکیه بر مشارکت ایران در گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز»، گفت: جمهوری اسلامی قدرتمند ترین کشور منطقه محسوب می شود و در مقابل با جمهوری آذربایجان نیز دارای اشتراکات فرهنگی، اقتصادی، تاریخی و عاطفی زیادی دارد.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید اذعان کرد هیچ معادله و مناسباتی در منطقه قفقاز بدون حضور ایران اسلامی شکل نمی گیرد.



وی با اشاره به اینکه ایران می تواند یکی از مولفه های موثر در گفتگوهای شش جانبه قفقاز باشد، ادامه داد: این مهم در حالیست که سیاست خارجی ایران نیز مبتنی بر همسایه محوری است و متعاقبا حضور کشورمان در این مذاکرات می تواند به توسعه و گسترس صلح و امنیت در منطقه کمک شایانی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بدون شک حل و فصل مشکلات در منطقه قفقاز جنوبی در جریان مذاکرات «3+3 قفقاز» می تواند میسر شود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه موضوع توسعه همکاری‌های منطقه‌ای به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده و باید از این مهم برای رسیدگی به مسئله قفقاز جنوبی بهره کافی برده شود، خاطرنشان کرد: قطعا گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز» می تواند به  افزایش اعتماد در روابط بین کشورهای منطقه و حل و فصل اختلافات کمک خوبی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 331327
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار