خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/02/29 - 09:22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
عارف در نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم:

مجلس و دولت باید یکدیگر را مسئول و شریک هم بدانند/ قوه مقننه باید ریل گذار حرکت دولت باشد

منتخب مجلس دهم با بیان اینکه مجلس باید ریل گذار حرکت دولت برای حل مشکلات کشور باشد گفت: قطعا برای تحقق این مسئله نیاز به همدلی و همبستگی در داخل مجلس داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا عارف امشب (سه شنبه 28 اردیبهشت ماه) در نشست صمیمانه حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم گفت: در اینجا باید از زحمات و تلاش های نمایندگان در دوره نهم تشکر کنم از طرفی دیگر خوشحال هستیم که مجلس دهم در ماه شعبان آغاز به کار می کند.



وی با بیان اینکه دولت یازدهم در خرداد 92 با حماسه تغییر در راستای حاکمیت اخلاق و عقلانیت حرکت کرد افزود: خوشبختانه دولت با وجود آنکه وارث بسیاری از مشکلات گذشته بود اما در یک مسیر ارزشمند حرکت کرد و دستاوردهای بسیار خوبی در مهار تورم و توافق هسته ای داشت البته مسئله برجام با دو هدف رفع تحریم های ظالمانه و پذیرفتن مشروعیت حق غنی سازی از سوی ایران از سوی دولت دنبال شد.



عارف با اعلام اینکه کشور هم اکنون با مشکلات بسیاری از جمله معیشت مردم، اشتغال و رونق اقتصادی روبرو است تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت حدود 600 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که این مبلغ معادل 30 سال بودجه عمرانی کشور است.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به برکت نظام و ولایت با ثبات ترین کشور در منطقه است گفت: قطعا ما نمی توانیم به مسائل منطقه و برادرکشی در امت اسلامی بی تفاوت باشیم از این رو باید در این حوزه نقش آفرینی کرد و جایگاه کنونی ایران و نگاه انقلاب به امت اسلامی ضرورت نقش آفرینی بیشتر را نشان می دهد از طرف دیگر تعامل سازنده با دنیا و ارتقاء روابط خوب با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در دستور کار قرار دارد.



منتخب مجلس دهم با اشاره به مشکلات کنونی کشور تصریح کرد: قطعا پاسخ به تمام این مشکلات تنها از سوی دولت امکان پذیر نیست و قطعا یک عزم ملی و همکاری صمیمانه میان دولت و مجلس لازم است از این رو مجلس و دولت باید یکدیگر را مسئول و شریک هم بدانند از طرفی دیگر به تعبیر رهبر معظم انقلاب مجلس باید مسیر و ریل گذار حرکت دولت باشد که قطعا برای این مسئله نیاز به همدلی و همبستگی در داخل مجلس است.



عارف ادامه داد: در شرایط کنونی دو جریان اصیل و تأثیرگذار در کشور وجود دارد و ما باید به یک رقابت سالم که نتیجه آن رفاقت است اصالت دهیم زیرا نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت به دنبال ساز و کار تک حزبی نبوده و رقابت به عنوان یک اصل پذیرفته شده در قانون اساسی است.



وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر موجب ارتقاء مشروعیت کشور در دنیا شد گفت: تمام کشورها پس از انتخابات به پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی اذعان کردند.



منتخب مجلس دهم افزود: در انتخابات سال 92 مردم با توجه به رویکرد دولت و مسئله تغییر و همچنین ائتلاف ارزشمند پیروز شدند و به طور طبیعی ادامه مسیر کنونی جزء مطالبات به حق مردم است و استمرار حاکمیت تدبیر و امید و عقلانیت و استمرار بازی برد برد در کشور جزء درخواست های مردم است از طرف دیگر نتایج انتخابات سال 92 و 94 موجب یک بازی برد برد شد و قطعا یک سرمایه ارزشمند بوده و باید آن را حفظ کنیم.



عارف ادامه داد: اصلاح طلبان در انتخابات سال 94 با درس گرفتن از انتخابات سال 92 راهبرد اولویت دادن به منافع ملی و توجه به خواسته های به حق مردم را دنبال کردند.



منتخب مجلس دهم با بیان اینکه مجلس دهم اولویت های بسیاری را دنبال می کند افزود: تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه وتوسعه آرامش در کشور برای تأمین مطالبات مردم و نقش آفرینی در مسائل جهانی و منطقه ای بخشی از اولویت های مجلس آتی است./



پایان پیام


  • کد خبر : 167447
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار