خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/10 - 09:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهمرده:

عواملی که جوانان را تحریک به اغتشاش می‌کنند، جرمشان سنگین‌تر از افرادی است که در میدان عمل خطا می‌کنند

نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به حوادث روزهای اخیر در زاهدان، گفت: عواملی که مردم و جوانان را تحریک به اغتشاش می‌کنند، جرمشان سنگین‌تر از افرادی است که در میدان عمل مرتکب خطا می‌شوند.

حبیب اله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح حوادث اخیر در شهر زاهدان، گفت: سیستان و بلوچستان دارای هویت و تاریخی هستند، مردم استان اعم از شیعه و سنی، فارس و بلوچ نیز همه با یکدیگر متحد هستند و هیچ مشکلی با هم ندارند اما جماعتی پیوسته، علیه نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنند و دنبال ناامن جلوه دادن این سرزمین هستند.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت اخیر در سیستان و بلوچستان هم از همین جنس اقدمات بود، گفت: بعد از درگذشت خانم مهسا امینی و تبدیل شدن اعتراضات به اغتشاشات در تمام نقاط کشور تحرکاتی شکل گرفت اما در سیستان و بلوچستان حرکتی رخ نداده بود لذا در همین راستا بهانه‌ای درست کردند و مردم را تحریک کردند تا خوراکی برای بیگانگان فراهم شود و بگویند سیستان و بلوچستان هم نسبت به اداره کشور اعتراض دارد که خوشبختانه با درایت مردم این استان به خواسته هایشان نرسیدند.



وی یادآور شد: مردم این منطقه سال‌هاست که با یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند، آنها مرزبان بودند و مرزداری کردند و اگر نبودند با توجه به وضعیت افغانستان و پاکستان، مشخص نبود که سیستان و بلوچستان و در مجموع شرق کشور در چه شرایطی به سر می‌برد. لذا آنچه از مسئولان امر درخواست داریم اینکه هزینه این افراد که دنبال ناامن جلوه دادن هستند، باید بالا رود.



دهمرده معتقد است: فرماندهان این تحرکات یعنی کسانی که دستور می‌دهند یا افراد را تحریک می‌کنند، جرمشان به مراتب بیشتر از افرادی است که در میدان حاضر می‌شود و عملیاتی را انجام می‌دهند، اگر هزینه انجام این اقدامات خرابکارانه را بالا نبریم، پیوسته تکرار خواهد شد. کسی که به قرآن جسارت می‌کند و نماد کشور یعنی پرچم آن را به آتش می‌کشد، ممکن است نادان باشد اما کسی که دستور می‌دهد باید به شکلی جریمه شود که این خطا را تکرار نکند.



وی افزود: عناصر و عواملی که مردم و جوانان را تحریک می‌کنند و عواملی که دستور می‌دهند، جرمشان به مراتب سنگین تر از افرادی است که در میدان عمل مرتکب خطا می‌شوند. اربابان داخلی و خارجی دنبال بردن آبروی مردم و کشور هستند، با ناامن جلوه دادن استان سیستان و بلوچستان تا مدت‌ها هیچ کسی یا بخش خصوصی به آنجا سفر نمی‌کند، بنابراین مردم این سرزمین آسیب می‌بینند.



دهمرده تصریح کرد: جماعتی نادان این حرکت را در زاهدان انجام دادند که اکثر آنها ضدانقلاب داخلی و خارجی هستند و باید با اشد مجازات با آنها برخورد شود، مردم سیستان و بلوچستان مردمان شریف و بزرگواری هستند که هیچ گناهی مرتکب نشدند، جماعتی برای منافع نامشروع خود این تحرکات را رقم زدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 349495
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار