خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/11 - 11:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
گودرزی:

عدم بازگشت آوارگان به میانمار به جهت اعمال سختگیری‌های سیاسی دولت این کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به ادامه سختگیری‌ها و اعمال رفتار سیاسی بر مسلمانان روهینگیایی، گفت: دولت میانمار با وجود توافق همچنان برای بازگشت آوارگان از بنگلادش محدودیت قائل است.

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص عدم توقف ورود مسلمانان روهینگیا به بنگلادش با وجود امضای توافقنامه بین دولت میانمار و بنگلادش، گفت: بر اساس توافق  دولت میانمار با بنگلادش می‌بایست مسلمانان میانمار آزادانه به سوی کشور خود بازگردند اما بنا به دلایلی دولت میانمار برای افرادی همچنان محدودیت بیشتر قائل شده است.



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سختگیری‌ها از سوی دولت میانمار به نوعی ادامه یافته تا امکان بازگشت برای اکثر آوارگان غیر ممکن شود.



وی افزود: سازمان ملل و در گزارش‌های بین المللی بارها به این موضوع توجه شده اما متاسفانه دولت میانمار اهتمامی جهت حل مشکل ندارد، با این حال وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به جهت جلوگیری از پایمال شدن حقوق انسانی باید پیگیر حل مسئله و کمک رسانی به آوارگان باشد.



گودرزی یادآور شد: سازمان ملل باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد و نباید فضا را به سمتی ببرد که موضوع به حاشیه رود و شرایط برای بازگشت آوارگان سخت تر گردد.



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت میانمار با رویکرد سیاسی به دنبال کنترل آوارگان روهینگیایی است، گفت: در حقیقت اگر آوارگان نتوانند به میانمار بازگردند، شرایط زندگی سختی نسبت به گذشته پیش روی کسانی است که به میانمار بازگشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 221130
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار