خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/07 - 13:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلحشوری:

طرح پارلمان اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی تشکل‌زایی است/ باید بدنبال کارآمدتر کردن شورای هماهنگی یا شورای ‌عالی سیاست‌گذاری بود

عضو فراکسیون امید مجلس بر لزوم تقویت شورای هماهنگی یا شورای ‌عالی سیاست‌گذاری به جای تشکیل پارلمان اصلاحات تاکید کرد.

پروانه سلحشوری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ایده راه اندازی "پارلمان اصلاح‌طلبان"، گفت: با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی از جزئیات وجود ندارد، هرگونه قضاوت اقدام صحیحی نیست اما باید اذعان کرد که ساختار ایجاد کردن چیزی را درست نمی کند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی اظهارکرد: به نظر می رسد وقتی شورای هماهنگی یا شورای ‌عالی سیاست‌گذاری وجود دارد، باید تدبیری انجام شود که آنها چطور کارآمدتر شده و نقدهای صورت گرفته را اصلاح کنیم. بنابراین احتمالا وقتی آقای کواکبیان این موضوع را گفتند، احساس کرده اند که شورای ‌عالی سیاست‌گذاری کارآمدی لازم را ندارد.



وی با اشاره به اینکه باید مشخص شود مفهوم پارلمان اصلاح طلبی چقدر در ادبیات سیاسی وجود دارد، ادامه داد: در مقابل این مفهوم کمیسیون یا فراکسیون در ادبیات سیاسی مشخص است اما در این رابطه مفهومی مشخص نیست. از این رو باید تعریف مفهوم دقیق بیان شده و اگر چنین مولفه ای وجود ندارد تعریف مفهومی و عملیاتی ارائه کنند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: وقتی می گوییم پارلمان اطلاح طلبان تشکیل شود باید مشخص شود که قرار است نمایندگان مجلس، احزاب یا ترکیبی از این دو باشند و محوریت با چه کسانی است؛ مثلا آقای خاتمی قبول می کند یا غیره که این مفهوم کلی است و باید مشخص شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قبل از رسانه ای کردن این موضوع باید با سایر احزاب مشورت هایی انجام میشد و نظرخواهی های صورت می گرفت.



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی طرح پارلمان اصلاح‌طلبان تشکل زایی است لذا ساختار ایجاد کردن فایده ای ندارد و مشکلاتمان را رفع نمی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 229339
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار