خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/21 - 15:18
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : سیاسی
دلخوش:

طرح شفافیت آرای نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین داخلی مجلس یازدهم از ارسال طرح شفافیت آرای نمایندگان به هیئت رئیسه برای بررسی در صحن خبر داد.

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: پس از ارجاع  این طرح به کمیسیون کارگروهی بر اساس ماده 142 آیین نامه داخلی تشکیل شد تا طرح شفافیت آرا نمایندگان را مورد بررسی قرار دهد.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند رسیدگی به طرح شفافیت آرا نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس به پایان رسیده و برای قرار گرفتن در دستور کار صحن به هیئت رئیسه ارسال شده است.



وی در خصوص انتقادات مطرح شده در خصوص مخفی بودنآرا  نمایندگان در برخی موارد، بیان کرد: مخفی بودن آرا برای همه موارد نیست بلکه زمانی مطرح است که علنی بودن آرا نمایندگان به ضرر نظام باشد.



دلخوش گفت: در آیین نامه داخلی مخفی بودن آرا پیش بینی شده  تا در مواقع ضروری رای گیری مخفیانه انجام شود اما با این حال اصلاحات لازم صورت گرفته و به زودی در صحن مجلس مطرح می شود./



پایان پیام  

  • کد خبر : 306161
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار