خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/21 - 10:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی عنوان کرد

ضرورت تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی بر ضرورت تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی توسط سران کشورهای اسلامی برای پایان دادن به حملات وحشیانه علیه مرم غزه تاکید کرد.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست فوق العاده اجلاس سران اسلامی در ریاض عربستان گفت: بعد از گذشت یک ماه از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی بسیار دیرهنگام است و باید در اولین روزهای حمله به غزه این اجلاس برگزار شده و اعتراضات لازم به نسل کشی این رژیم در غزه داده میشد تا بازدارندگی لازم صورت می گرفت.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس یازدهم ادامه داد: برگزاری اجلاس سران اسلامی اهمیت ویژه ای دارد و می تواند در تصمیم گیری های بین المللی و منطقه ای مثمرثمر باشد به شرطی که اعضای این اجلاس در این نشست به صورت اجماعی و یکصدا در مقابل نسل کشی و وحشی گری های رژیم صهیونیستی مواضع قاطعانه اتخاذ کنند.

وی فزود: سران کشورهای اسلامی نباید تنها به دادن بیانیه اکتفا کنند بلکه لازم است اقدامات لازم در جهت انزوای این رژیم در نظر بگیرند که ازجمله آنها اخراج سفرای این رژیم از کشورهای اسلامی، تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی کشورهای اسلامی با این رژیم است که می تواند در انزوای رژیم صهیونیستی مثمرثمر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی جنبه سیاسی دارد اما می توان با استفاده از این ظرفیت و با استفاده از قوانین بین المللی، جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی را مجامع جهانی مورد پیگیری قرار داد تا تحریم های همه جانبه علیه این رژیم صورت گیرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 371319
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار