خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 14:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

ضرورت آگاهی بخشی دستگاه دیپلماسی به هندی‌ها در راستای تسریع سرمایه‌گذاری‌های مشترک

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: متاسفانه به دلیل برخی رفتارهای اشتباه سطح ارتباطات میان ایران و هند کاهش یافته که برای رفع این امر نیاز به آگاهی بخشی از سوی وزارت امور خارجه است.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه به ضرورت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به هند، گفت: مناسبات اقتصادی میان تهران و دهلی به دلیل وجود ظرفیت های گوناگون همواره خوب و تاثیرگذار بوده اما متاسفانه به دلیل برخی رفتارهای اشتباه سطح ارتباطات کاهش یافته است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به منطقه دارد که کشور هند نیز از این امر مستثنی نیست، اظهار کرد: بنابراین هم اکنون فرصت خوبی برای رتقاء روابط تهران و دهلی ایجاد شده است که امیدواریم در سفر امیرعبداللهیان این موضوع به دقت مورد تاکید قرار بگیرد.



وی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد موقعیت های زیادی برای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی هند در کشورمان وجود دارد اما هندی ها از این کار هراس دارند لذا دولت این کشور باید برای سرمایه گذاران هند تشریح کند که تحریم های ایالات متحده به هیچ عنوان مشروعیت ندارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال پروژه بندر چابهار، شبکه ریلی بین چابهار و زاهدان و غیره از جمله مسائلی است که قرار بود کشور هند نیز در آنها مشارکت کند اما سرعت عملشان کافی نبوده است.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش سطح روابط دیپلماتیک و آگاهی بخشی از سوی وزارت امور خارجه، شاهد حضور سرمایه گذاران هندی در پروژه های مشترک کشورمان باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 330289
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار