خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/15 - 14:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
در واکنش به ترور شهید سلیمانی صورت می گیرد

شکایت کمیسیون قضایی مجلس از دولت و رئیس جمهور آمریکا به دیوان بین المللی کیفری

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تنظیم شکایت نامه ای و ارسال آن به دیوان بین المللی کیفری علیه دولت و رئیس جمهور آمریکا در پی ترور سردار سلیمانی خبر داد.

الهیار ملکشاهی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، با بیان اینکه بر اساس اساسنامه دیوان بین المللی کیفری اقدام رئیس جمهور و دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی جنایت محسوب می شود، افزود: به همین دلیل، این موضوع در دیوان بین المللی کیفری قابل پیگیری است، در همین راستا به عنوان رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قصد دارم علیه دولت و رئیس جمهور آمریکا شکایتی تنظیم و برای دبیرکل سازمان ملل متحد و دیوان بین المللی کیفری ارسال کنم.



نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را تروریستی خواند و گفت: اقدام آمریکا از این جهت که در کشوری ثالث مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده تجاوز محسوب می شود.



رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطابق قوانین بین المللی شکایت از دولت و رئیس جمهور آمریکا را در دستورکار قرار می دهیم، افزود: اگرچه بعضی از مراکزی که محل رسیدگی به شکایت ها هستند تحت سلطه آمریکا قرار دارند اما ما شکایتمان را ارسال و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 293561
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار