خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حسن بیکی مطرح کرد

سقوط ارزش‌های انسانی در آمریکا و اروپا در شرایط شیوع کرونا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نحوه رفتار آمریکا با سالمندان و زندانیان در شرایط شیوع کرونا، گفت: این در حالی است که ملت ایران توانستند با دستگیری از نیازمندان تا حدود زیادی از مشکلات معیشتی اخیر آسیب‌دیدگان کرونا بکاهند.

ابوالفضل حسن بیکی  در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آمریکا با سوءاستفاده از شرایط شیوع ویروس کرونا به دنبال کاهش جمعیت کهنسال و مصرف‌کننده در این کشور است، گفت: آمریکا نتوانسته است شیوع ویروس کووید 19 را کنترل کند و اکنون برای افزایش جمعیت جوان و سالم خود، هیچگونه خدماتی به افراد سالمند و زندانیان نمی دهد.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز چینی ها در حوزه اقتصادی شراکت بسیاری در شرکت های آمریکایی دارند و سرمایه گذاری های اصلی را در این کشور صورت داده اند تا جایی که آمریکا 24 تریلیون دلار بدهی به خاطر فعالیت این شرکت ها دارد و وضعیت اقتصادی بغرنجی پیدا کرده است.



وی در ادامه با بیان اینکه ایالات متحده بیش از این توان مدیریت کرونا را ندارد، عنوان کرد: آمریکایی ها نتوانستند حضور خود در منطقه را مدیریت کنند و همین باعث شد 7 تریلیون دلار بدهکار شوند و اکنون با ضعف مدیریتی که در بحران کرونا از خود نشان دادند شرایط اقتصادی را برای خود سخت تر کرده اند و به دنبال جبران آن با کم گذاشتن برای قشری از جامعه خود هستند.



حسن بیکی ادامه داد: بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا، رابطه تولید و توزیع در آمریکا و کشورهای اروپایی قطع شد و مردم به فروشگاه ها هجوم بردند و این در حالی بود که در کشور ما این اتفاق نیفتاد و حتی با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی، مردم در این شرایط سخت دست یکدیگر را گرفتند و حتی توانستند بدون کمک دولت، با جمع آوری کمک های مردمی، قشر آسیب پذیر را یاری کرده و جنگ روانی آمریکا علیه ایران را خنثی کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دنیا از ایران درس می گیرد که به خوبی توانست کرونا را مدیریت کرده و با کمک به نیازمندان باز هم چرخه تولید را به راه انداخت و اکنون آنچنان که کشورهای اروپایی و مدعی توسعه با مشکل مواجه شده اند، مشکل نداریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 297601
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار