خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/28 - 15:13
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
حسن بیکی:

سعودی ها برای نجات جان خودشان از صلح یمن سخن می گویند

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می گوید: در موضوع آتش بس یمن هیچ امیدی به گفته ها و امضاهای محمد بن سلمان نیست.

ابوالفضل حسن بیکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع گفت و گوی یمنی -یمنی در حل بحران یمن گفت:دنیای سیاست دنیای پر التهابی است و از طرفی هم  از اسمش برمی آید که سیاست یعنی تبادل و معنی و مفهوم آن این است که می‌تواند تعامل باشد و می تواند تغییر نگرش باشد.



وی افزود:بن سلمان در رابطه با قتل خاشقجی افتضاحی به بار آورد؛کشتن خبرنگاری که یک سلاحش روزنامه و سخن و قلمش است و وی ظلم‌هایی که محمد بن سلمان داشت انجام می‌داد را افشاگری کرد.



بیشتر بخوانید:





 



مخالفان بن سلمان به دنبال ارتباط با هسته های مقاومت هستند



نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:نکته اول اینکه جناح مخالف بن سلمان در خاندان سلطنتی بسیار قوت گرفته است و به دنبال ارتباط با کشورهای مقاومت هستند و علاقه مندند که عضو مقاومت شوند.



حسن بیکی با اشاره به اینکه الان قطر به نوعی عضو مقاومت شده است، تاکید کرد:نکته دیگر این است که محمد بن سلمان کارهایی را انجام داده است که در داخل حکومت خودش امروز دشمنان زیادی دارد؛استفاده های ابزاری از عناصری برای اهداف خودش که این تعداد این عناصر زیاد شده است و در آن افشا می‌کنند،ظلم هایی که وی انجام داده و در جریان قتل فجیعانه خاشقجی هم به صراحت اعلام کردند که دستور بن  سلمان بوده است.



وی با بیان اینکه مولفه دیگر در موضوع بن سلمان انزوای ترامپ در سطح بین المللی است،مطرح کرد:در سطح بین‌المللی ما شاهد این هستیم که ترامپ شرایطی برایش به وجود آمده است که در داخل آمریکا هم نمی‌تواند کاری انجام بدهد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به موضوع جنگ دو روزه حماس و رژیم صهیونیستی، مطرح کرد:مولفه دیگری که شفافیت زیبایی است و آن اینکه جنگی که وزیر جنگ اسرائیل انجام داد با دو روز موشک باران جنوب فلسطین اشغالی، آن را به اتمام رساندند و همه را واسطه کردند تا اینکه صلح ایجاد شد؛این پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین و پیروزی عظیمی برای مقاومت بود.



حسن بیکی معتقد است؛در اینجا باید با دقت عمل کنیم و آن عناصری که آمادگی دارند درمقابل عربستان سعودی با مقاومت ارتباط برقرار کنند و جنگ ظالمانه علیه یمن را خاتمه دهند باید با آنها مذاکره داشته باشیم،امیدواریم که انشالله آنها هم به جمع مقاومت پیوندد.



آل سعود برای نجات جان خودشان دم از صلح می زند



نماینده مردم دامغان درمجلس با اشاره به اینکه امروز جریان محمد بن سلمان جریانی شکست خورده است،مطرح کرد:حتما بایستی به فشارهای سیاسی و استفاده از ابزار دیپلماتیک در سطح بین المللی علیه اقدامات این قاتل ،خیلی قوی عمل کرد،برای این که دولت بن سلمان از بین برود و ظلم آل سعود ریشه کن شود.



نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آل سعود برای نجات جان خودشان دم از صلح می زند،اظهار کرد:سعودی ها در موضوع یمن می‌خواهند زمان بخرند و از طریق زمان بتوانند لطمات و صدمات سنگین‌تری به مردم یمن وارد کنند که در این راستا شاهدیم که انصارالله بسیار هوشمندانه و دقیق عمل می‌کند و در چارچوب قوانین بین‌المللی حقوق خود را از جهان مطالبه می‌کند و حقوق مردم خودش را بازپس می‌گیرد.



وی با با بیان اینکه در موضوع آتش بس یمن هیچ امیدی به گفته ها و امضاهای محمد بن سلمان نیست، ادامه داد:سعودی ها می‌خواهند با این روش به نوعی اقداماتی که انجام می دهند را این اقدام ها را در مقابل افکار عمومی خصوصاً افکار عمومی مردم عربستان سعودی تغییرات روبنایی انجام دهند و خودشان را از این فشاری افکارعمومی نجات دهند و یا اینکه فشار مردم را کمتر کنند. 



آینده از آن یمنی ها است



حسن بیکی با اشاره به گفت و گوهای یمنی- یمنی اشاره کرد وگفت:باید به طور مشخص ابزار مناسبی برای کم کردن فشارها از روی بن سلمان است و تا به حال اثری نداشته است،محمد بن سلمان دروغگو است همواره با این ابزارها بازی می‌کند تا اینکه خودش را از مهلکه نجات دهد و سلطنتش را از نابودی نجات دهد.



نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه آینده از آن یمنی ها است،تصریح کرد:به نظرم یمنی ها خیلی هوشیار هستند و به پیشنهادات بین‌المللی تن دادند و محکومیت هم برای بن سلمان رقم خواهد خورد.



عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست استکهلم  در موضوع یمن مطرح کرد:سعودی ها در این نشست‌ها به نوعی نقش بازی می‌کند و از این حربه استفاده می‌کنند و آنها تصور می کردند که یمنی ها سر میز مذاکره نمی آیند و آنها می تواند فشار بیشتری بیاورند و یا خیانت های بن سلمان را مباح جلوه دهند و مشروعیت بن سلمان را در این جنگ تضمین کنند و استفاده ابزاری می کنند؛ولی یمنی ها بسیار هوشمندانه عمل می کنند و این به نفع یمنی ها خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 269480
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار