خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 18:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
قیصری:

ساماندهی اتباع بیگانه غیرقانونی ضروری است

نماینده مردم تهران بر ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه غیرقانونی از سوی وزارت کشور در دولت جدید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، زینب قیصری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با حضور وزیر پیشنهادی کشور در کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این نکته که در هیچ کشوری اتباع بیگانه به صورت بی ضابطه تردد نمی‌کنند اظهار کرد: این انتظار از وزیر پیشنهادی وجود دارد که در یک بازه زمانی مشخص و براساس یک برنامه مدون موضوع سر و سامان دادن به اتباع بیگانه به ویژه آن دسته از افرادی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند، ورود کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیت امر این است که در بسیاری از کشورهای دنیا حضور مهاجران و فعالیت‌های اجتماعی آنها ذیل قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای پیش می‌رود و این دست از افراد موظف هستند مالیات‌های سنگینی جهت ادامه حضور در کشور میزبان بپردازند.

وی با تشریح هزینه های هنگفتی که صرف تامین انرژی در کشور می‌شود بیان داشت: امروز شاهد هستیم بخش قابل توجهی از یارانه انرژی در کشور از سوی افرادی استفاده می شود که حتی یک ریال نیز مالیات پرداخت نمی‌کنند و در رشد اقتصادی کشور هم تقریبا نقشی ندارند.

قیصری تصریح کرد: باید بپذیریم کشور ما در مواجهه با چالشی به نام ناترازی انرژی قرار دارد و در این شرایط براساس هیچ معیار عقلی نمی توان پذیرفت که بخش زیادی از یارانه ها در بخش انرژی و دیگر یارانه های پرداختی به مردم به صورت مستقیم در اختیار مهاجران حاضر در کشور هم قرار گیرد.

وی افزود: افزایش حاشیه نشینی در شهرها به خصوص تهران رابطه مستقیمی با افزایش حضور مهاجران دارد و ما باید بتوانیم تهدیدات حضور مهاجران در ‌کشور را به فرصت تبدیل کنیم.

این نماینده مجلس دوازدهم ضمن تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر به لحاظ میزبانی از مهاجران ستمدیده از کشورهای همسایه و انجام اقدامات بشردوستانه کارهای بسیار بزرگی انجام داده، ابراز داشت: حسن نیت جمهوری اسلامی ایران نافی حفظ امنیت ملی نخواهد شد و وزارت کشور وظیفه دارد با رصد دقیق زندگی تمامی اتباع بیگانه در کشور چالش‌های امنیتی بالقوه از سوی ایشان شناسایی کرده و مانع از بروز اتفاقات ناگواری شود که متاسفانه در چند سال اخیر نمونه هایی از آن را شاهد بودیم.

قیصری در بخش پایانی سخنان خود خطاب به اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: این انتظار از جناب مومنی وجود دارد که از تجارب خود در حوزه انتظامی و امنیتی به نحو احسن بهره بگیرند و در یک بازه زمانی مشخص تغییرات ملموسی را در حوزه اتباع بیگانه رقم بزنند.

گفتنی است در ادامه این جلسه وزیر پیشنهادی کشور به سوالات دیگری از سوی زینب قیصری در حوزه لزوم شناسایی کامل اتباع بیگانه و زمینه های جلوگیری از ورود غیرقانونی این افراد به کشور پاسخ داد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382240
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار