خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 09:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
زنگنه:

رهبری هدف از نظارت مجلس را کارآمدی دولت دانستند/ تاکید ایشان بر پرهیز از افراط و تفریط در امور نظارتی

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با اشاره به «دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری»،گفت: رهبر انقلاب در این دیدار هدف از نظارت مجلس بر امور دولت را کارآمدی دولت دانسته و تاکید داشتند، در این نظارت نباید افراط و تفریطی صورت گیرد.

محسن زنگنه

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به «دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری»،گفت: بسیاری از مطالب که مقام معظم رهبری در این جلسه عنوان کردند ناظر بر عملکرد مجلس بود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این جلسه ۸ نکته ناظر بر عملکرد مجلس شورای اسلامی را مطرح کردند، افزود: در مجموع تقریباً اکثر وقت جلسه به تذکرات و مسائل در خصوص مجلس اختصاص پیدا کرد که این خود واقعاً حائز اهمیت بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری  نخست درباره اینکه مجلس همیشه یک نهاد پرسشگر نیست و بلکه یک نهاد پاسخگو نیز هست، مطالبی را عنوان کردند؛ بنابراین رهبری اذعان داشتند این تصور که مجلس یک نهاد پرسشگر هست، تصور درستی نیست و مجلس نیست باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری در این جلسه بر همکاری بین قوا تاکید داشتند و اذعان کردند که اگر دولت و رییس جمهور موفق شود، این موفقیت، موفقیت همه ما خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر حاکمیت اخلاق در انجام مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مقام معظم رهبری از نمایندگان خواستند که هم در فضای مجلس و هم در مجامع عمومی و همچنین فضای مجازی برخی از مسائل را رعایت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری در جریان این جلسه تاکید بر تصویب قانون خوب در مجلس داشتند و اذعان کردند که این قانون باید قابل اجرا، مبتنی بر کارشناسی و منطبق با اسناد بالادستی باشد. همچنین مقام معظم رهبری در این جلسه اشاره‌ای به عدم تراکم قوانین کردند و اذعان داشتند که حتی‌الامکان لایحه ارجحیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین مقام معظم رهبری در مبحث نظارت مجلس اذعان داشتند که هدف از این نظارت کارآمدی دولت است و در نظارت هم نباید افراط و تفریطی صورت گیرد. همچنین مقام معظم رهبری در این جلسه گلایه‌ای از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان داشتند و اذعان کردند که این هیئت انتظارات شأن را برآورده نکرده است که باید در این راستا کوشید./

پایان پیام

  • کد خبر : 380833
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار